شبکه‌های اجتماعی

هوندا ZR-V
اتومبیل فارسی - هوندا ZR-V
کراس‌اوور محبوب ژاپنی در نمایشگاه خودروی مشهد 1403

 شرکت آذریوردسال با پنج محصول از هوندا در بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد حضور پیدا کرد و این اولین بار است که چنین سبد کاملی از محصولات هوندا شامل مدل‌های سیتی، HR-V، ZR-V، CR-V و سیویک به نمایش گذاشته می‌شود.

کراس‌اوور ژاپنی هوندا ZR-V یکی از محصولات وارداتی جدید شرکت آذریوردسال است که با توجه‌ به قیمت بالاتر نسبت به هوندا HR-V، این خودرو در قالب خودروهای وارداتی جانبازان به بازار کشورمان خواهد آمد. هوندا ZR-V یک کراس‌اور کامپکت سگمنت C است که از نظر انداره بین هوندا HR-V و هوندا CR-V قرار دارد و پلتفرم آن با نسل یازدهم هوندا سیویک مشترک است. به گفته هوندا این کراس‎اوور جذاب برای نسل Z طراحی شده است.

 

مشخصات فنی هوندا ZR-V

پیشرانه هیبریدی هوندا ZR-V وارداتی آذریوردسال ترکیبی از یک موتور بنزینی 2 لیترى 4 سیلندر با 143 اسب بخار قدرت و 186 نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با 184 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور است که این توان توسط گیبرکس E-CVT به محور جلو منتقل می‌شود. این ترکیب شتاب صفر تا صد 8 ثانیه‌اى و حداکثر سرعت 173 کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبى این خودرو 5.8 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و تعلیق عقب از نوع مولتی لینک است. هوندا ادعا می‌کند کراس‌اوور ZR-V شتاب‌گیری بهتری نسبت به مدل‌های شش‌سیلندر دارد و دینامیک رانندگی ZR-V به لطف بازخورد فرمان و سیستم تعلیق مولتی لینک عقب مشابه هاچ‌بک‌های اسپرت است.

 

مشخصات ظاهری هوندا ZR-V

طراحی نمای جلویی هوندا ZR-V نسبت به سایر محصولات هوندا منحصر به فرد است و شباهت‌هایی به طراحی کراس اوورهای چینی دارد. چراغ‌های بیضی شکل و نبود خطوط تیز، ظاهری متفاوت و جذاب به خودرو بخشیده که می‌تواند نظر گروه خاصی از مشتریان را به خود جلب کند. جلوپنجره ZR-V در مقایسه با CR-V کوچکتر است اما به دلیل فاصله بین چراغ‌ها و جلوپنجره، بخش قابل توجهی از نمای روبرو را به خود اختصاص داده است.

کابین ZR-V، همانند دیگر اعضای خانواده هوندا، طراحی آشنایی دارد. یک نمایشگر ۹ اینچی اطلاعات سرگرمی مستقل و یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک‌تر به عنوان کلاستر در نظر گرفته شده است. همچنین، در کابین این خودرو پورت‌های شارژ متنوعی برای دستگاه‌های الکترونیکی تعبیه شده است.

طراحان هوندا در طراحی کابین ZR-V بر کاربردی بودن خودرو تمرکز کرده‌اند. به همین دلیل، امکاناتی مانند تقسیم‌بندی صندوق عقب، پوشش قابل جمع شدن برای صندوق عقب و فضای ذخیره‌سازی زیر کف صندوق عقب در این خودرو تعبیه شده است. به طور کلی، هوندا با عرضه ZR-V تلاش کرده تا با طراحی متفاوت، مشتریان جوان را جذب کند و به نظر می‌رسد در این زمینه موفق بوده است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی هوندا ZR-V

از امکانات ایمنی و رفاهی هوندا ZR-V می‌توان به مواردی مانند سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سامانه پایش فشار باد تایرها، هشدار برخورد از جلو، سیستم رانندگی بین خطوط، رادار تابلوخوان، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، فرمان برقی، سنسور نور و باران، سیستم صوتی BOSE‌ به همراه 12 بلندگو و نمایشگر، تریم چرمی کابین، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو به همراه سیستم تهویه، گرمکن صندلی عقب و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد.

 








نظر دهید