شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا آیگا GR اسپرت
قناری در لباس شیر

 

پیش از این تویوتا تنها GR را بر روی محصولات اسپرتی مانند سوپرا استفاده می‌کرد اما حالا خانواده GR آنقدر گسترده شده که هاچبک کوچک آیگا نیز با بج GR عرضه خواهد شد.


آیگا GR اسپرت با تغییرات ظاهری مانند رنگ متفاوت جلوپنجره، اسپویلر سپر جلو، رینگ‌های آلیاژی 15 اینچ و چراغ‌های جلو LED خود را از دیگر نسخه‌های شهری متمایز می‌کند. آیگا پیش از این در 4 رنگ عرضه می‌شد که حالا 2 رنگ که به صورت دورنگ هستند به پالت آن اضافه شده است. یک کیت بدنه آیرودینامیک به این هاچبک اضافه شده تا تویوتا آیگا GR را کمی عضلانی نشان دهد که در جلو سپر حجیم با ورودی‌های هوا فیک و بخش‌های آیرودینامیک با رکاب‌های جانبی برجسته به خوبی از پس این کار برآمده‌اند. تغییرات نمای عقب نیز شامل سپر بزرگتر همراه یک دفیوزر مرکزی و اسپویلر یکپارچه مشکی رنگ می‌شود.

 


داخل کابین آیگا جی آر با دوخت قرمز و لوگو GR پوشانده شده که در فضای مشکی رنگ، حسی کاملا اسپرت به آن بخشیده است. تویوتا آیگا GR دارای نمایشگر 8 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی بیرون زده از داشبرد، پد شارژ وایرلس تلفن همراه، Find my car، road assistance، support center access به صورت استاندارد است اما سیستم دوربن ثبت وقایع و برخی موارد دیگر تنها به صورت سفارشی بر روی این خودرو نصب خواهد شد.


تویوتا آیگا را تنها با یک گزینه سه سیلندر 1.2 لیتر با 87 اسب‌بخار قدرت و 112 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 5 سرعته دستی و یا CVT همراه با پدل شیفتر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. تویوتا، پیشرانه آیگا GR را دستخوش تغییر قرار نداده اما سیستم تعلیق و تنظیمات فرمان را برای رانندگی لذت بخش و اسپرت‌تر ارتقا داده است.


قیمت تویوتا آیگا GR که در اندونزی به فروش می‌رسد از 15.366 دلار شروع می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه