شبکه‌های اجتماعی

عکس‌های بدون استتار آیونیک 6 توسط هیوندای منتشر شد
اتومبیل فارسی - آیونیک 6

برقی جدید هیوندای با طراحی خاص

 

هیوندای بالاخره عکس‌های بدون پوشش آیونیک 6 را با جزئیات منتشر کرد. هیوندای هیچ اطلاعات فنی را همراه با عکس‌ها منتشر نکرده و اعلام کرده است که اطلاعات فنی را در 14 ژوئیه اعلام می‌کند.


آیونیک 6 بر روی پلتفرم E-GMP EV توسعه پیدا کرده که پیش‌تر مدل آیونیک 5 و کیا EV6 بر روی آن ساخته شده و احتمال دارد که این خودرو نیز از همان قوای محرکه، اما با برد بالاتر استفاده کند. انتظار می‌رود هیوندای برای این خودرو یک موتور الکتریکی 225 اسب‌بخار و 360 نیوتن‌متر گشتاور دیفرانسیل عقب و یا نمونه دو موتور 320 اسب‌بخار قدرت و 605 نیوتن‌متر گشتاور چهارچرخ محرک را در نظر بگیرد.


هیوندای در تیزر‌های خود از آیونیک 6 به عنوان Streamliner یاد می‌کرد که حالا با دیدن تصاویر آن در می‌یابیم که پُر بی‌راه نگفته است. فرم قوسی شکل این خودرو این حس را به بیننده القا می‌کند که آیونیک 6 هوا را می‌شکافد و رو به جلو سُر می‌خورد. هنوز اعداد ضریب درگ این خودرو اعلام نشده اما باید انتظار بالایی از این هیوندای داشته باشیم.


فرم کلی خودرو شبیه به کانسپت Prophecy است و می‌توان رگه‌هایی از آن طرح را در این خودرو مشاهده کرد. نمای رو به رو بسیار ساده و به دور از هرگونه پیچیدگی طراحی شده و تنها زیر سپر با دو خط عمودی در دو طرفین و یک شکاف در وسط نمای جلو را از سادگی خارج می‌کند. تنها حجم‌های کاپوت در بالای چراغ‌ها قرار گرفته‌اند که در امتداد ستون A قرار دارند و به آن‌ها متصل می‌شوند. نمای جانبی با قوس و شیب تند انتهای سقف و ستون C، شما را به یاد پورشه 911 می‌اندازد.


از دیگر جذابیت‌های این نما به غیر از رینگ‌های طرح ستاره می‌توان به خطی که از پشت گلگیر جلو شروع، و با حجم گرفتن بر روی دو درب با رنگ طوسی پشت درب عقب یکی می‌شود؛ و در سپر به اتمام می‌رسد اشاره کرد. نمای عقب بر خلاف نمای جلو پیچیدگی خاصی دارد که به طور مثال می‌توان به دو اسپویلر که یکی زیر شیشه عقب قرار گرفته و نقش چراغ سوم ترمز را ایفا می‌کند و دیگری که درست زیر آرم هیوندای و بالای چراغ سرتاسری با گرافیک‌های مربع شکل جا خوش کرده توجه کرد. سپر عقب با المان‌های عمودی با طرح کروم دیزاین شده که در گوشه سپر این دو المان جدا کننده شبرنگ‌های روی سپر هستند.


همانطور که بالاتر نیز گفتیم هیوندای هیچ اطلاعات دقیق و فنی از آیونیک 6 منتشر نکرده است که این موضوع شامل اطلاعات کابین نیز می‌شود. طراحی داخل کابین مانند تمام خودروهای برقی از صفحه نمایشگر بزرگ تشکیل شده که در این خودرو مانند آیونیک 5 به صورت دو تکه 12 اینچی است. زیر آرنجی درب‌ها با یک قوس به سمت پایین هدایت شده و فاقد دکمه‌های کنترلی خواهد بود.


در مرکز داشبورد سیستم تهویه مطبوع به صورت سر تا سری کشیده شده که در انتهای هر دو سمت به دو نمایشگر می‌رسد که جایگزین آینه‌های جانبی در آیونیک 6 است. البته باید انتظار داشته باشیم این طراحی برای بازار‌هایی که همچنان آینه‌های دیجیتال در آن‌ها قانونی نشده چطور تغییر می‌کند. در نهایت برای لوکس‌تر جلوه کردن فضای کابین هیوندای از نورپردازی 64 رنگ و 6 تم دو رنگ استفاده کرده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه