شبکه‌های اجتماعی

مک لارن آرچورا با 577 اسب‌بخار قدرت بدون موتور الکتریکی
اتومبیل فارسی - مک لارن آرچورا

آرچورا تروفی، سری جدید مسابقات مک لارن


مک لارن به تازگی، سری جدیدی از مسابقات خود را تحت عنوان آرچورا تروفی معرفی کرده است. بر همین اساس آنها خودرو جدیدی را بر اساس آرچورا GT4 معرفی کردند که از قوانین BOP " تعادل قدرت " پیروی نمی‌کند تا بتواند آیرودینامیک را بهبود ببخشد، وزن را کاهش و قدرت پیشرانه درونسوز شش سیلندر توئین توربو خود را به 577 اسب‌بخار ارتقا دهد.


جزئیات فنی بیشتری از قوای محرکه منتشر نشده اما مک لارن به بال جدید با تولید نیروی رو به پایین بالا و سیستم اگزوز ارتقا یافته که صدای جذاب و دلنشینی ارائه می‌دهد اشاره کرده است. در تکمیل اجزا آیرودینامیک باید از اسپلیتر جلو، دایو پنل‌ها و رینگ‌های مشکی رنگ با تایر‌های پیرلی نام برد.


مک لارن با حذف موتور‌های الکتریکی دست مالکین را باز گذاشته تا با تغییرات نرم‌افزاری و تغییرات آیرودینامیک بتوانند در مسابقات GT4 نیز شرکت کنند. این یک امتیاز برای مالکین محسوب می‌شوند زیرا نیاز به خرید خودرو جداگانه نخواهند داشت.


این سری مسابقات برای به چالش کشیدن راننده‌های حرفه‌ای و آماتور است که در یک تیم مسابقه می‌دهند. این مسابقات زیر مجموعه مسابقات جهانی GT Challenge سال 2023 خواهد بود که در پنج پیست معتبر پُل ریکارد فرانسه، میسانو ایتالیا، اسپا پلژیک، هکنهایم آلمان و بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود. تمام شرکت کنندگان از سرویس‌های ویژه مانند رزرو هتل، سرویس رفت و آمد و... برخوردار هستند تا تمام تمرکزشان بر روی مسابقات باشد.


افرادی که مک لارن 570S تروفی دارند نیز می‌توانند در این سری مسابقات شرکت کنند. نسخه شهری آرچورا از پیشرانه شش سیلندر 3 لیتر توئین توربو همراه با دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در مجموع 671 اسب‌بخار قدرت و 804 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب این خودرو 3 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 329 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه