شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تیگو 8 پلاس
تیگو 8 پلاس با چهره جدید

 چری تصاویر رسمی مدل فیس‌لیفت شاسی‌بلند تیگو 8 پلاس 2025 را منتشر کرد. در این مدل، طراحی ظاهری و چراغ‌های جلو و عقب دستخوش تغییرات اساسی شده و طول خودرو نیز نسبت به نسل قبلی کشیده‌تر و ارتفاع آن کمی کوتاه‌تر شده است. نسل فعلی چری تیگو 8 پلاس در سال 2020 معرفی شد و انتظار می‌رود مدل فیس‌لیفت آن اواخر امسال به بازار عرضه شود.

 

مشخصات ظاهری تیگو 8 پلاس

از نظر ظاهری، جلوی خودرو دستخوش تغییرات چشمگیری شده است. جلوپنجره که قبلاً شکل چندضلعی با خطوط تیز داشت، اکنون مستطیل شکل با گوشه‌های گرد شده است. اگرچه داخل جلوپنجره همچنان از طرح ماتریسی استفاده شده است، اما تفاوت‌هایی با مدل فعلی دارد. چراغ‌های جلو نیز از حالت یکپارچه به دو قسمت جداگانه تغییر یافته‌اند. چراغ‌های روز روشن به شکل حرف V در قسمت بالایی و چراغ‌های پایین به همراه قاب مشکی رنگ و جلوپنجره یکپارچه شده‌اند. در مقایسه با مدل فعلی، طراحی جلوی مدل فیس‌لیفت، جسورتر و با اعتماد به نفس‌تر به نظر می‌رسد. در قسمت عقب نیز چراغ‌های عقب به سبک جدید و یکپارچه طراحی شده‌اند و خطوط بدنه نیز گردتر شده است.

 

AutomobileFa Tiggo8Plus 3 14030508

 

ابعاد و ویژگی‌های فنی تیگو 8 پلاس

طبق تصاویر منتشر شده، طول فیس‌لیفت چری تیگو 8 پلاس نسبت به مدل فعلی کشیده‌تر و ارتفاع آن کوتاه‌تر شده است. فاصله بین دو محور همچنان 2710 میلی‌متر است و ابعاد خودرو به ترتیب 4730 / 1860 / 1740 میلی‌متر است. از نظر پیشرانه، مدل جدید تغییری نکرده و همچنان از موتورهای 1.6 لیتری و 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. قدرت موتور 1.6 لیتری 194 اسب بخار و قدرت موتور 2 لیتری 251 اسب بخار است.

 

میانگین فروش ماهانه مدل فعلی تیگو 8 در نیمه اول سال 2024 بیش از 10 هزار دستگاه بوده است. هنوز قیمتی برای مدل فیس‌لیفت تیگو 89 پلاس اعلام نشده است. با توجه به اینکه این خودرو یک شاسی‌بلند متوسط و پرفروش است، انتظار می‌رود قیمت آن تغییر چندانی نکند. با عرضه تیگو 8 ال و مدل فیس‌لیفت تیگو 8 پلاس، خانواده تیگو 8 چری گسترده‌تر خواهد شد.

 

AutomobileFa Tiggo8Plus 2 14030508

نظر دهید


در همین زمینه