شبکه‌های اجتماعی

موتور جدید برای چری تیگو 8 پلاس معرفی شد
اتومبیل فارسی - چری تیگو 8 پلاس 2 TGDI

 تکنولوژی TGDI در پرچم‌دار چری


چری سال گذشته تیگو 8 پلاس را به عنوان پرچم‌دار جدید محصولات خود رونمایی کرد و برای آن یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ در نظر گرفته بود. حالا چری طیف موتورهای تیگو 8 پلاس را توسعه داده و یک موتور 2 لیتری توربوشارژ به فهرست انتخاب‌های پیش روی مشتری‌ها اضافه کرده است تا بازار این خودرو را گسترش دهد.


از نظر ظاهری، چری تیگو 8 پلاس با مدل کنونی تفاوت چندانی ندارد. جلوپنجره چندضلعی گلکسی با لوزی‌های نابرابر در این نمونه نیز دیده می‌شود که با چراغ‌های باریک LED احاطه شده است. با این حال نمای عقب با تغییراتی جزئی همراه است. چراغ‌های عقب با گرافیک یخی تیره و لایه بندی ظریف در این نسخه از چری تیگو 8 پلاس خودنمایی می‌کند. اگزوهای کرومی دوبل نیز در دو طرف خودرو دیده می‌شود که حس پویایی را در ظاهر خودرو افزایش می‌دهد. از نظر اندازه نیز چری تیگو 8 پلاس دارای طول، عرض و ارتفاع 4722، 1860 و 1745 میلی‌متری است. فاصله بین دو محور آن نیز 2710 میلی‌متر است.


در نمای داخلی نیز چری تیگو 8 پلاس فضایی لوکس را با تکنولوژی ترکیب کرده است. داشبورد به صورت سه لایه طراحی و تقسیم بندی شده است. در قسمت بالایی این داشبورد یک نمایشگر دوبل 12.3 اینچی به هم متصل تعبیه شده که برای نمایش اطلاعات خودرو و اطلاعات سرگرمی است. یک پنل 8 اینچی لمسی نیز پایین‌تر از آن و جلوتر از اهرم دنده تعبیه شده که به وسیله آن سیستم تهویه مطبوع کنترل می‌شود. افزون بر این‌ها شکل ظاهری اهرم تعویض دنده الکترونیک به خوبی با فرمان سه شاخه چری تیگو 8 پلاس هماهنگ است و فضای مدرن و لوکس درون کابین این خودرو ایجاد کرده است.


در بخش قوای محرکه نیز چری یک موتور از سری Kunpeng برای تیگو8 پلاس در نظر گرفته که 2 لیتر حجم دارد و به فناوری TGDI مجهز شده است. این موتور توان تولید 258 اسب بخار (192 کیلووات) قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. بر اساس بیانیه رسمی چری، بازده حرارتی این پیشرانه در نسخه بنزینی 38.2 درصد و در نمونه هیبریدی 41 درصد است.

 

نظر دهید


در همین زمینه