شبکه‌های اجتماعی

فروش خیره کننده چری تیگو 8 در چین
اتومبیل فارسی - ام وی ام تیگو 8 پلاس

استقبال عجیب چینی‌ها از پرچم‌دار جدید مدیران خودرو

 

چری سال 2018 پرچم‌دار جدید خود را با نام تیگو 8 رونمایی و روانه بازار کرد. خودرویی که دو سال بعد یک نسخه جدید به نام چری‌ تیگو 8 پلاس به آن اضافه شد و در بازار پر رقابت چین درخشان ظاهر شد. آمار فروش سال 2020 بازار خودروی چین نشان می‌دهد تیگو 8 مانند یک منجی برای چری عمل کرده و جایگاه این برند را از نظر فروش پنجر رده ارتقا داده است. به گونه‌ای که اگر میزان فروش تیگو 8 را از آمار کل فروش چری کسر کنید، رتبه این شرکت از سیزدهم به هیجدهم می‌رسد.


در سال 2020 بیش از 136 هزار دستگاه چری تیگو 8 در بازار چین فروخته شده است. عددی قابل توجه که بیش از 30 درصد از فروش 450 هزار دستگاهی برند چری را به خود اختصاص می‌دهد و نمودار فروشی صعودی دارد. چری موفق شده در سال 2018 بیش از 50 هزار دستگاه و در سال 2019 بیش از 116 هزار دستگاه تیگو 8 در بازار چین بفروشد. همچنین آمار فروش سه ماه نخست سال 2021 نشان می‌دهد چری نزدیک به 36000 دستگاه تیگو 8 در چین فروخته که حدود دو برابر مدت مشابه سال 2020 است.


چری تیگو 8 با این میزان فروش، رتبه 19 پرفروش‌ترین کراس‌اوورها و شاسی بلندهای چین در سال 2020 را به خود اختصاص داده است. برای درک بهتر رقابت بازار چین بد نیست بدانید بیش از 350 مدل اتومبیل از برندهای گوناگون فقط در دسته شاسی بلندها پیش روی خریداران چینی قرار دارد.


خودروی تیگو 8 با این میزان فروش در بازار خودروی چین، رقابت تنگاتنگی با ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و هوندا Breeze (فیس‌لیفت اختصاصی CR-V برای چین) دارد.


یکی از ویژگی‌های جالب توجه چری تیگو 8 در بازار چین، گارانتی‌های طولانی مدت و حتی مادام‌العمری است که چری برای موتور این خودرو در نظر گرفته است. به تازگی نیز در نمایشگاه اتومبیل شانگهای چری یک موتور بنزینی جدید و یک نسخه هیبریدی از تیگو 8 را معرفی کرد.


بر اساس شنیده‌ها، مدیران خودرو نیز قصد دارد تیگو 8 را در آینده‌ای نزدیک به بازار ایران معرفی کند. خودرویی که احتمالا با برند ام‌وی‌ام و تفاوت‌هایی با نمونه چینی راهی بازار ایران خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه