شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان سیلفی محصول نامی خودرو
سدان وارداتی نامی خودرو

 

نیسان سیلفی سدان هایبریدی نیسان یکی از محصولاتی است که توسط نامی خودرو برای عرضه به بازار ایران رونمایی شده است. این سدان نسل چهارم سیلفی به شمار می‌رود که در سال 2019 در هجدهمین نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد، سیلفی در واقع همان نیسان سنترا است که جدیدترین نسل آن در سال 2019 در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شده بود، در واقع این سنترا برای بازار آمریکای شمالی عرضه شده و نام سیلفی برای بازار آمریکا است نسخه ای که نامی خودرو برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده است نسخه هایبریدی آن است که با پسوند e-Power ارائه شده است.

 

نیسان سیلفی هایبرید سدان سبد محصولات نامی خودرو برای عرضه اولیه در بازار ایران است، این سدان کامپکت هایبرید در سال 2018 معرفی شده و در سال 2023 نسل دوم آن رونمایی شده‌است. سیلفی هایبرید با پسوند e-Power شناخته می‌شود.

نیسان سیلفی e-Power علاوه بر موتور الکتریکی به پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری تنفس طبیعی با کد HR12 مجهز است که نقش مولد باتری‌های لیتیوم سه‌گانه این خودرو را برعهده دارد. طرف دیگر موتور الکتریکی سنکرون آهنربایی دائم این محصول نیسان، توانایی تولید 136 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور را داراست.

 

نیسان سیلفی e-Power به گیربکس کاهنده تک مرحله‌ای مجهز است که قدرت پیشرانه الکتریکی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند به همراه این گیربکس در جلو سیستم تعلیق از نوع مک‌فرسون با میله پایداری و سیستم تعلیق عقب آن از نوع تورشن بیم نصب شده است. مصرف سوخت نیسان سیلفی در هر صد کیلومتر تنها 3.9 لیتر است.

 

نیسان سیلفی e-Power از نظر اندازه تفاوتی با نسخه بنزینی نداشته و طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور آن به ترتیب 4649، 1815، 1445 و 2712 میلی‌متر است. حداقل شعاع گردش این سدان نیسان 5.3 متر، حجم مخزن سوخت آن 41 لیتر، حجم صندوق عقب آن 546 لیتر و وزن خالص نیسان سیلفی هایبرید 1480 کیلوگرم است.

 

نیسان سیلفی e-Power به امکانات رفاهی و ایمنی سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کنترل لغزش در زمان شتاب‌گیری (ASR)، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل دینامیکی خودرو، سیستم پاش فشار باد تایرها، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پروپیلوت نیسان که در واقع سیستم هوشمند کمک رانندگی است، هشدار دهنده ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، فرمان D شکل، شارژر وایرلس، سیستم صوتی BOSE با نمایشگر 12.3 اینچی و 9 بلندگو، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن و سیستم هوشمند هشدار برخورد از جلو مجهز است.

 

نامی خودرو قصد دارد تا پایان سال 1402 نزدیک به 2000 دستگاه انواع محصولات نیسان را به صورت وارداتی به بازار عرضه کند که یکی از این محصولات نیسان سیلفی e-Power است.

 

نظر دهید


در همین زمینه