شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مازراتی گریکاله فولگوره
دو موتور، 550 اسب‌بخار قدرت

 

مازراتی همچنان به روند الکتریکی سازی خود ادامه می‌دهد و در این مسیر، نسخه الکتریکی کراس‌اوور گریکاله را با پسوند فولگوره در نمایشگاه شانگهای معرفی کرد.


مازراتی، گریکاله فولگوره را برای خریداران دوستدار محیط زیست آماده کرده است. طراحی این خودرو به صورت کلی با دیگر نمونه‌ها یکسان خواهد بود و تنها در مواردی همچون، جلوپنجره محصور شده، دفیوزر، رینگ‌های آیرودینامیک 19/20/21، تزئینات مشکی براق، خروجی هوا نورانی روی گلگیر، کلیپر ترمز و بج‌های مسی رنگ با آنها تفاوت دارد. خریداران مازراتی گریکاله فولگوره همچنین می‌توانند از نمای بیرونی انحصاری Rame Folgore نیز بهره ببرند.


داخل کابین مازراتی گریکاله فولگوره تم رنگارنگ وجود دارد که بر روی صندلی‌های برقی 14 جهته با گرمکن و سردکن از جنس Econyl دیده می‌شود. Econyl در حقیقت زباله‌هایی همچون تور ماهیگیری، ضایعات پارچه و فرش هستند که بازیافت شده‌اند که در نهایت به نخ نایلونی با کیفیت تبدیل می‌شوند که سطح بسیار مات دارد و پس از لیزر شدن ظاهری پویا و طبیعی به خود می‌گیرد. صندلی‌های مازراتی گریکاله فولگوره با تم رو دری‌ها و کنسول میانی که با چاپگر سه بعدی تولید شده‌اند همخوانی دارد تا این بخش از کسالت خارج شود.

مانند سابق، نمایشگر 12.3 اینچ پشت فرمان و 12.3 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی که از اندروید اتو و اپل کارپلی ساپورت می‌کند به همراه نمایشگر 8.8 اینچ سیستم تهویه مطبوع و هدآپ دیسپلی با همان چیدمان داخل کابین مازراتی گریکاله فولگوره نصب شده‌اند. تفاوت این کابین با نسخه بنزینی، وجود سیستم تنظیم دمای کابین در بهترین حالت حتی در زمان خاموشی و سیستم ناوبری مخصوص با پایش میزان باطری است. این سیستم علاوه بر موارد گفته شده می‌تواند بر اساس انرژی باقی مانده در باطری و سبک رانندگی راننده، بر روی نقشه نشان دهد که چه میزان مسافت را در چه زمانی با این مقدار شارژ می‌توان طی کرد.

 


Grecale Folgore از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع 550 اسب‌بخار قدرت و 820 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیرو بخش این موتورها، باطری 105 کیلووات ساعت است که هر چهارچرخ گریکاله فولگوره را به حرکت در می‌آورد. با چنین اعدادی مازراتی گریکاله فولگوره طی مدت زمان 4.1 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باطری‌ها با یکبار شارژ می‌توانند انرژی لازم برای طی مسافت 500 کیلومتر در چرخه WLTP را تامین کنند. مازراتی گریکاله فولگوره را می‌توان با شارژر 150 کیلووات DC شارژ کرد که در این صورت میزان باطری‌ها طی مدت زمان کمتر از 29 دقیقه از 20 به 80 درصد می‌رسد.


مازراتی گریکاله فولگوره با سیستم تعلیق بادی استاندارد و چهار مود رانندگی GT, Sport, Off-Road, and Max Range عرضه می‌شود. مود Max Range تنها زمانی کاربرد دارد که ظرفیت باطری‌ها زیر 16 درصد و فاصله تا ایستگاه شارژ بعدی نیز بالا باشد؛ در این حالت این مود تمام موارد الکتریکی از جمله سیستم تهویه مطبوع را برای حفظ انرژی باطری از مدار خارج و حداکثر سرعت را به صورت الکترونیکی بر روی 130 کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه