شبکه‌های اجتماعی

با بلیزر جدید آشنا شوید

تغییر برای نسل جدید مشتریان

 شورولت پیش از این از بازگشت بلیزر خبر داده بود. این شرکت نسل جدید اکوینوکس را به اندازه کوچک‌ کرد تا بین این خودرو و شاسی‌بلند فول‌سایز تراورس، جایی برای یک مدل جدید در سبد محصولات این خودروساز دیترویتی باز شود و پس از آن، مدیران این شرکت می‌توانند در مورد بازگرداندن نام بلیزر که شایعه آن برای مدتی مطرح بود تصمیم بگیرند.

 

نام‌گذاری
شورولت بلیزر جدید شباهت چندانی به نسل‌های پیشین آن ندارد. زبان طراحی آن کاملا تغییر یافته و مطابق با آخرین رویکرد‌های شورولت در ظاهر است. از طرفی هم، ساختار این خودرو به گونه‌ای در نظر گرفته شده که در سگمنت متفاوتی نسبت به بلیزرهای قبلی قرار می‌گیرد. در این خودرو بر خلاف نسل‌های پیشین، از شاسی‌نردبانی و دیگر ویژگی‌های یک SUV تمام‌عیار خبری نیست. شورولت بلیزر 2019 مانند کادیلاک XT5 و GMC  آکادیا، بر اساس پلت‌فرم C1 گروه جنرال‌موتورز توسعه یافته و کراس‌اووری شهری محسوب می‌شود. تنها اختلاف آن با دو خودروی نام‌برده شده، عرض بیش‌تر آن است که به منظور ایجاد ظاهر تنومندتر و جذاب‌تر برای آن در نظر گرفته شده است.


استفاده از نام‌های قدیمی؛ روشی بر کاهش هزینه‌ها
نام بلیزر از سال 1969 توسط شورولت برای شاسی‌بلند فول‌سایز این شرکت به کار برده می‌شد تا زمانی که تولید آن در سال 2005 متوقف شد، اما صنایع خودروسازی در سراسر دنیا در سال‌های اخیر روشی را به کار بسته‌اند که بر اساس آن از نام‌های قدیمی که مدتی آن‌ها را کنار گذاشته‌اند برای محصولات جدید خود استفاده می‌کند. همان‌گونه که نام‌های فورد برانکو، لینکلن کانتیننتال و میتسوبیشی اکلیپس کراس با توجه به این موضوع به میدان رقابت باز گشته‌اند، شورولت نیز از نام بلیزر برای کراس‌اوور جدید خود استفاده کرده است. یکی از مزایای بسیار مهم استفاده از نام‌های قدیمی برای خودروسازان، صرفه‌جویی عظیم آن‌ها در مباحث بازاریابی است.
بلیزر جدید با بهره‌گیری از المان‌های مدرن و تند و تیز، ظاهر اسپرت و جذابی برای خود فراهم کرده است. چراغ‌های باریک در کنار جلوپنجره وسیع و زاویه‌های تند به کار رفته در سپر این خودرو جلب توجه می‌کنند. این خودرو اگر چه بر خلاف پیشینیان خود از جثه تنومند و بزرگی برخوردار نیست، اما در عوض از طراحی جذاب و جالبی سود می‌برد که می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را هر چند کوتاه به خود جلب کند. نسل جدید بلیزر در قالب تریم‌های گوناگونی عرضه می‌شود که هر کدام از آن‌ها برای این خودرو ظاهر متفاوتی را فراهم می‌کنند.
پیشرانه‌ای که شورولت به صورت استاندارد برای کراس‌‌اوور جدید خود در نظر گرفته است، یک نمونه 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی با قدرت 193 اسب بخار و گشتاور 254 نیوتن‌متری است. مشتریان می‌توانند پیشرانه 3.6 لیتری V6 با 305 اسب بخار قدرت و 364 نیوتن‌متر گشتاور را انتخاب کنند. این شرکت برنامه‌ای برای عرضه نسخه هیبریدی ندارد. هر دو پیشرانه با جعبه‌دنده اتوماتیک 9 سرعته و سیستم استارت استاپ عرضه می‌شوند.
آپشن‌های گوناگونی برای بلیزر جدید در نظر گرفته شده است. سان‌روف پانورامیک برقی، گرم‌کن فرمان اتوماتیک، گرم‌کن و سردکن خودکار صندلی‌های جلو بخشی از امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای سرنشینان محسوب می‌شوند. همچنین می‌توان با استفاده از سویچ خودرو قبل از سوار شدن، شیشه‌ها را کنترل کرده و آن‌ها را پایین داد تا هوای داغ داخل خودرو خارج شود. صفحه‌نمایش 8 اینچی به همراه وای‌فای و اینترنت 4G LTE نیز در این خودرو تعبیه شده است. طراحی داخلی بلیزر جدید با ظرافت قابل توجهی صورت گرفته و محیط مطبوعی را برای مسافران به ارمغان خواهد آورد.

 

بازگشت بلیزر
سگمنتی که شورولت بلیزر جدید در آن به رقابت خواهد پرداخت، میدان نبرد شلوغی خواهد بود. این خودرو در مقابل 17 محصول دیگر قرار می‌گیرد که اکثرشان دارای سه ردیف صندلی هستند، اما بلیزر جدید مانند فورد اج، نیسان مورانو، جیپ گرندچروکی و تویوتا 4Runner تنها با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود. فروش این خودرو از ابتدای سال 2019 آغاز می‌شود و تا نزدیک شدن به زمان عرضه قیمت آن اعلام نمی‌شود. این خودرو در کارخانه راموس آریزپ شرکت واقع در مکزیک مونتاژ می‌شود و با قرار گرفتن در سبد محصولات شورولت تنوع شاسی‌بلند‌های آن را کامل‌تر خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه