شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فراری پورسانگ
این یک شاسی بلند نیست!

 

تقریبا سه چهارم قرن طول کشید تا فراری از اولین محصول چهار درب خود رونمایی کند. همانطور که پیش از این میدانستیم نام این خودرو پوروسانگوئه است و به خط تولیدی می‌پیوندد که در آن روما، 296، SF90 و 812 تولید می‌شوند. پوروسانگوئه از دید هرکس متفاوت خواهد بود؛ و شما نیز جز یکی از دو دسته به وجود آمده خواهید بود. دسته اول می‌گویند " بالاخره بعد از این همه مدت انتظار معرفی شد و هیجان دارند، دسته دوم معتقد هستند که تن انزو فراری در گور می‌لرزد و امکان دارد که از قبرستان سن کاتالدو بیرون بیاید و مستقیما به سمت هیئت مدیره فراری حمله‌ور شود. "

 

در حال حاضر قصد داریم تا یکی از مورد انتظارترین خودروهای سال را مورد بررسی قرار دهیم. شاید بر اساس تحلیل ما و شما این خودرو یک شاسی بلند باشد اما مدیرعامل فراری بِنِدتو وینا اصرار دارد و می‌گوید: «این یک SUV نیست و ما حتی در مورد آن صحبت نمی‌کنیم.»

 

اگر بخواهیم با ادعای مدیرعامل فراری جلو برویم، پیکربندی این خودرو نشان می‌دهد که پوروسانگوئه یک خودرو اسپرت متورم چهاردرب است تا یک خودرو اسپرت در کف جاده و یا یک شاسی بلند تمام عیار که انتظارات زیادی از آن می‌رود. گواه این موضوع می‌تواند صندلی‌های اسپرت تکی عقب باشد که مانند دیگر خودروهای شاسی بلند به صورت نیمکت نیست و فضای صندوق عقب که در راستای کلاس خودرو و آیرودینامیک قربانی شده است. حجم این فضا 472 لیتر است که در مقابل رقبایی همچون لامبورگینی اوروس با 616 لیتر، بنتلی بنتایگا 484 لیتر، آستون مارتین DBX707 با 632 لیتر، مازراتی لوانته 580 و پورشه کاین با 770 لیتر حرفی برای گفتن ندارد و نشان می‌دهد که اهالی مودنا زیاد با مسافرت دسته جمعی میانه خوبی ندارند.

فراری هیچگاه ضریب درگ محصولات خود را فاش نمی‌کند، با این حال فلاویو مانزونی مدیر طراحی برند و جیانماریا فلونزی رئیس توسعه می‌گویند این دو دپارتمان با هنری ظریف توانسته‌اند تا سیال‌ترین طراحی بدنه را برای پورسانگ به ارمغان بیاورند. این شرکت برای توزیع وزن و ایجاد یک بالانس مناسب، پیشرانه 12 سیلندر خود را پشت فایروال اتاق نصب کرده است و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک را به عقب خودرو منتقل کرده تا تعادل وزن 51/49 جلو/عقب به دست آید. سقف خودرو از نوع فیبرکربن است که مرکز ثقل را تا حد ممکن پایین می‌آورد.

 

درب‌های عقب پوروسانگوئه به صورت معکوس با زاویه 79 درجه باز می‌شوند که ورود و خروج به آن راحت‌تر شود. برای بسته شدن این درب‌ها از مکانیزم برقی استفاده می‌شود که پیش از این در بنتلی بنتایگا و یا رولزرویس کالینان دیده‌ایم.

 

فراری مدعی است که پوروسانگوئه در کلاسی منحصر به فرد و تنها قرار دارد. برای اینکه بتوانید این موضوع را درک کنید بار دیگر یک مقایسه با رقبای آن خواهیم داشت. فاصله بین دو محور پوروسانگوئه 3017 میلیمتر و فاصله بین دو محور اوروس 3002، بنتلی بنتایگا 2994، پورشه کاین 2895، ب‌ام‌و XB7 3103 و آستون مارتین DBX707 3060 میلیمتر است. وزن این خودرو نیز 2033 کیلوگرم عنوان شده که از تمامی آنها سبک‌تر خواهد بود.

 

شاید فضای ردیف عقب پوروسانگوئه آنچنان زیاد نباشد و یا ظرفیت صندوق عقب کم باشد اما فراری به هیچ عنوان از قوای محرکه خود کم نخواهد گذاشت و برای پوروسانگوئه نیز از پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتر تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این پیشرانه که به گفته فراری بالاترین خروجی را در بین GTهای 12 سیلندر خود دارد، 715 اسب‌بخار قدرت و 715 نیوتن‌متر گشتاور تولید خواهد کرد. 80 درصد گشتاور این پیشرانه در دور 2100 و حداکثر توان در دور 7750 در دسترس قرار می‌گیرد. وظیفه انتقال قدرت به هر چهارچرخ بر عهده گیربکس 8 سرعته دو کلاچه خواهد بود. مانند مدل GTC4Lusso، دیفرانسیل جلو از دنده 4 به بعد و یا سرعت بالاتر از 201 کیلومتر بر ساعت از مدار خارج خواهد شد. فراری تخمین می‌زند که پوروسانگوئه در مدت زمان 3.3 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

 

سیستم تعلیق فراری از نوع پیشرفته و جدید است که باعث بالاتر رفتن هندلینگ می‌شود. فراری با کار بر روی سیستم Multimatic یک سیستم تعلیق توسعه داد که از فناوری True Active Spool Valve یا TASV شرکت کانادایی بهره می‌برد. این سیستم تعلیق از چهار عملگر 48 ولت استفاده می‌کند که ضربات کمک فنر‌ها را کنترل می‌کند و در عین حال می‌توانند بادی رول خودرو را در لحظه کنترل و حذف کند و با مدیریت چرخ‌ها و همینطور ارتفاع سواری، آن را در پیچ‌ها تا 10 میلیمتر کاهش دهد.

 

فراری برای این خودرو 24 رنگ بدنه از جمله Nero Purosange، Giallo Modena، Rosso Scuderia، Rosso Corsa، Rosso Mugello، Rosso Dino، Verde British و...، سه حالت No Roof, Carbon Fiber Roof, Panoramic Roof برای سقف، تزئینات فیبر کربن برای بدنه، شش طرح رینگ، پنج رنگ کلیپر ترمز، سه رنگ خروجی اگزوز، 27 طرح و رنگ تودوزی شامل چرم، آلکانترا، نیمه آنیلین، تزئینات فیبر کربن برای داخل کابین و 10 رنگ موکت زیر پا در نظر گرفته است.

 

در خصوص طراحی خودرو پوروسانگوئه در حال حاضر بحث نخواهیم کرد تا زمانی که همه چیز به قطعیت کامل برسد.

 

قیمت پایه این خودرو 390 هزار یورو یا 400 هزار دلار عنوان شده که طبیعتا با انتخاب گزینه‌های سفارشی این عدد بالاتر خواهد رفت.

 

نظر دهید