شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی -  سیتروئن C3 ایرکراس
با دو و یا سه ردیف صندلی

 

کراس‌اوور کامپکت سیتروئن از سال 2017 در سایت اسپانیا تولید می‌شود و پس از گذشت نزدیک به 7 سال، حالا نوبت نسل جدید رسیده است. سیتروئن این مدل را ابتدا در آمریکا لاتین عرضه کرد و سپس آن را به اروپا بُرد؛ برای این نسل نیز همین اتفاق دوباره رخ می‌دهد و این خودرو ابتدا در هند معرفی شد و بعدا در زمانی نامشخص به اروپا می‌رسد.


ایرکراس بر روی پلتفرم ماژولار CMP توسعه پیدا کرده و برخی از قطعان آن مانند چراغ‌های جلو، کاپوت و دستگیره درها با نسخه هاچ‌بک ورژن هند که از همین پلتفرم استفاده می‌کند کاملا یکسان است. اما همچنان تفاوت‌هایی مانند نمای رو به رو و عقب، درهای بزرگ و کشیده، گلگیرهای بزرگ‌تر، محافظ‌های پلاستیکی بدنه و رینگ‌های 17 اینچی وجود دارد تا این مدل از نسخه هاچ‌بک متمایز شود.


از نظر ابعاد، طول مدل جدید سیتروئن C3 ایرکراس از 4.15 به 4.32 و فاصله بین دو محور از 2604 به 2671 رسیده که نشان می‌دهد این خودرو بزرگتر از نسل قبل شده و خود را برای دریافت ردیف سوم آماده می‌کند. فضای صندوق عقب در صورت نبود ردیف سوم 511 لیتر فضا دارد در حالیکه نسخه 5 نفره استاندارد تنها 444 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 


قسمت جلو کابین سیتروئن C3 ایرکراس با نسخه هاچ‌بک هندی اشتراکاتی دارد اما این مدل از نمایشگر پشت فرمان دیجیتال رنگی 7 اینچ و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 10.25 اینچ بهره می‌برد. پکیج استاندارد این خودرو تنها ABS، سیستم تثبیت کننده و دوربین عقب را ارائه می‌کند.


سیتروئن C3 Cross هندی، تنها با پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتر توربو که 110 اسب‌بخار قدرت و 190 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند عرضه می‌شود. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


سیتروئن C3 ایرکراس در کارخانه Thiruvallur هند تولید می‌شود. شروع تولید، سه ماهه سوم سال جاری برنامه ریزی شده و داخلی سازی آن در آینده باید به 90 درصد برسد. رقبای سیتروئن C3 ایرکراس در بازار هند هیوندای کرتا، کیا سلتوس، سوزوکی گرند ویتارا و فولکس واگن تایگون هستند.

 

نظر دهید


در همین زمینه