شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مازراتی گیبلی 334 آلتیما
آخرین‌ها با پیشرانه فراری

 

تقریبا دو سال می‌شود که مشخص شده از انتهای سال 2023 به بعد دیگر پیشرانه‌های 8 سیلندر فراری بر روی محصولات مازراتی نصب نخواهد شد. مازراتی از سال 1959 که GT5000 معرفی شد تا به امروز، مدل‌های 8 سیلندر تولید می‌کند که پیشرانه آنها تماما از سمت فراری تامین می‌شد. در این 64 سال بیش از 100 هزار نمونه هشت سیلندر توسط مازراتی تولید شده است.


مازراتی حالا با دو نمونه Ghibli 334 Ultima و Levante V8 Ultima به این روند پایان می‌بخشد. پیشرانه 8 سیلندر 3.8 لیتر توئین توربو فراری که بر روی نمونه‌های تروفئو مازراتی نیز نصب می‌شود 572 اسب‌بخار قدرت ایجاد می‌کند.

 

مازراتی گیبلی 334 آلتیما


گیبلی 334 آلتیما در رنگ منحصر به فرد Scià di Persia (شاه پرشیا) با تزئینات Rubino تولید می‌شود. برای وجه تمایز بیشتر، بج 334 روی گلگیرها نصب شده که حکایت از حداکثر سرعت 334 کیلومتر بر ساعت این سدان اسپرت دارد. این میزان سرعت، باعث می‌شود تا مازراتی گیبلی به عنوان سریع‌ترین سدان تولیدی جهان بالاتر از بنتلی فلایینگ اسپر اسپید قرار بگیرد. برای مقایسه تریم تروفئو گیبلی، حداکثر سرعت 326 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است. این خودرو نه تنها در ماکزیمم سرعت بلکه در شتاب نیز با 3.9 ثانیه، سریع‌تر از تریم تروفئو خواهد بود. مازراتی می‌گوید کارهای بسیار زیادی بر روی وزن و لاستیک‌ها انجام شده تا چنین اعدادی به دست بیاید.

 

مازراتی لوانته آلتیما


این سدان اسپرت از رینگ‌های 21 اینچ تیره استفاده می‌کند که پشت آنها کلیپر‌های ترمز مشکی براق قرار دارد. از دیگر ویژگی ظاهری این خودرو نیز می‌توان به اسپویلر فیبر کربن روی صندوق عقب اشاره کرد. جنس داخل کابین ترکیبی از چرم Pale Terracotta و آلکانتراست و به لوگو مازراتی و نوشته 334 مزین شده است. مازراتی برای وجه تمایز بیشتر، از پلاک 334 و بج انحصاری una di 103 بر روی کنسول میانی استفاده می‌کند.


Levante V8 Ultima در رنگ‌های Nero Assoluto و Blu Royale با رینگ‌های 22 اینچ مشکی عرضه می‌شود. لوانته به صورت استاندارد از پکیج بیرونی فیبرکربن با نوشته V8 Ultima بر روی گلگیر جلو استفاده می‌کند. داخل کابین از نظر جنس و رنگ و نشان‌های نصب شده کاملا شبیه به گیبلی است.

 

نظر دهید


در همین زمینه