شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اشکودا اکتاویا 2024
با تغییرات ظاهری و قدرت بیشتر

اشکودا از روز ولنتاین برای رونمایی از فیس‌لیفت جدید مدل اکتاویا استفاده کرد. پرفروش‌ترین محصول این برند اهل کشور چک از تغییرات جزئی ظاهری و فناوری‌های روز بهره می‌برد و همچنان هر دو نسخه سدان و استیت (Combi) را دارد.


گزینه‌های پیشرانه اشکودا اکتاویا ۲۰۲۴ شامل موارد بنزینی، هایبریدی خفیف و دیزلی می‌شود و انتظار می‌رود که نسخه پلاگ‌این هایبریدی آن نیز در آینده نزدیک عرضه شود. البته نسخه قدرتمند RS تنها با پیشرانه بنزینی در دسترس است که علاوه بر بهبود قابل‌توجه عملکرد فنی خودرو، تجهیزات لوکس‌تر و ظاهر اسپرت‌تری هم دارد.


نسل چهارم اشکودا اکتاویا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و الان بهترین زمان برای معرفی فیس‌لیفتی در اواسط چرخه عمر خودرو محسوب می‌شود تا بتواند علاوه بر رقابت با محصولات مشابه، خود را به سطوح تجهیزاتی دیگر خودروهای اشکودا یعنی مدل بزرگ‌تر سوپرب و کودیاگ نیز برساند. طراحان اشکودا علاوه بر تغییرات جزئی در گلگیر عقب و جلو، چراغ‌های جلو مجهز به فناوری Crystallinium را هم به خودرو اضافه کرده‌اند. نسخه تریم Sportline نیز به لطف استفاده از فنربندی مخصوص اسپرت و چرخ‌های ۱۹ اینچی آپشنال، فاصله کم‌تری با سطح زمین دارد و از ظاهر اسپرت‌تر و جذابی بهره می‌برد.


در فضای داخلی اشکودا اکتاویا ۲۰۲۴، یک پنل ابزار ۱۰ اینچی دیجیتال و یک نمایشگر ۱۰ اینچی مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی دیده می‌شود. امکان ارتقای صفحه دوم به یک نمایشگر ۱۳ اینچی لمسی نیز وجود دارد. این فیس‌لیفت از گزینه‌های متنوعی برای شخصی‌سازی فضای داخلی نیز بهره می‌برد که شامل تغییراتی در تودوزی،‌ مواد باکیفیت و برخی گزینه‌های دیگر می‌شود. تجهیزات ایمنی خودرو نیز به جدیدترین نسخه سیستم‌های کمک‌رسان ADAS به‌روزرسانی شده‌اند که شامل مواردی مثل کمک‌رسان پارک از راه دور و یک دستیار مجازی مجهز به هوش مصنوعی GPT می‌شود.


اشکودا اکتاویا RS ۲۰۲۴ مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ TSI است که قدرت خروجی خودرو را به ۲۶۱ اسب بخار می‌رساند و از این لحاظ، هم‌رده با فولکس‌واگن گلف GTI فیس‌‌لیفت محسوب می‌شود. قدرتمندترین پیشرانه‌ای که تا به حال در یک اکتاویا استفاده شده با یک جعبه‌دنده ۷ سرعته DSG جفت شده تا قدرت تولیدشده به چرخ‌های جلو منتقل شود. فنربندی اسپرت این نسخه باعث شده که اکتاویا RS نسبت به سایر نسخه‌ها، به اندازه ۱۵ میلی‌متر فاصله کم‌تری با سطح زمین داشته باشد و اگزوزهای اسپرت که صدای موتور را تقویت می‌کنند هم از دیگر ویژگی این نسخه است.


انتظار می‌رود علاوه بر نسخه‌های فعلی که شامل بنزینی، هایبریدی خفیف و دیزلی می‌شود،‌ اکتاویا iV نیز در آینده‌ای نزدیک معرفی شود که نسخه ارتقایافته و قدرتمندتری از پیشرانه پلاگ‌این هایبریدی خواهد بود. در حال حاضر، فقط سرنوشت نسخه CNG خودرو که اکتاویا G-Tec نام دارد مشخص نیست.

نظر دهید


در همین زمینه