شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فیفان F7
دومین محصول با برند فیفان

 

Rising Auto زیر برند شرکت سایک است که فیفان به آن تعلق دارد. خودروهایی که با اسم فیفان تولید می‌شوند الکتریکی هستند و در رده لوکس و نیمه لوکس تولید می‌شوند. تابستان گذشته کراس‌اوور فیفان R7 در چین معرفی شد و حالا یک لیفت‌بک نیز به سبد محصولات آن اضافه شده است.


می‌توان گفت تفاوت‌های اندکی بین R7 و M7 در بخش قوای محرکه و فناوری وجود دارد. نمونه لیفت‌بک نسبت به کراس‌اوور 100 میلی‌متر کشیده‌تر، 28 میلی‌متر عریض‌تر، 161 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر و در بخش فاصله بین دو محور 50 میلی‌متر بلندتر است. در نمای خارجی نیز این دو بسیار به یکدیگر شباهت دارند و تنها راه سریع شناسایی فیفان F7، عدم وجود نوار LED است که چراغ های جلو را روی کراس اوور به یکدیگر متصل می کند.


ضریب درگ این خودرو 0.206 cd عنوان شده که به عنوان یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای چینی شناخته می‌شود. درب‌های فیفان F7 به صورت برقی و بدون قاب طراحی شده که در کنار سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک با مساحت دو متر مربع و رینگ‌های 19 یا 20 اینچ ظاهری جذاب به آن بخشیده‌اند.


طراحی داخلی این دو نمونه نیز تقریبا یکسان است. داشبورد مرکزی که آن را با نام Trinity میشناسند دقیقا از روی مرسدس بنز S کلاس کپی برداری کرده‌اند و مانند آن سه صفحه نمایش در زیر یک قاب قرار گرفته‌اند. نمایشگر پشت فرمان 10.25 اینچ، نمایشگر سرنشینان 12.3 اینچ و نمایشگر مرکزی 15.5 اینچ سایز دارند. حتی کلید‌های تنظیم برقی صندلی‌ها که دارای گرمکن و سرد هستند نیز از روی مرسدس بنز کپی برداری شده است. تنها تغییرات نمونه لیفت بک با کراس‌اوور، شامل فرمت سه شاخ فرمان همراه با دکمه‌های فیزیکی، کنسول میانی، دریچه‌های تهویه مطبوع و تزئینات رو درها می‌شود. کابین فیفان F7 از چرم ناپا پوشیده شده و سیستم صوتی Bose با چهارده بلندگو نیز برای حس بهتر موسیقی وجود دارد. پشتی ردیف دوم می‌تواند 6 درجه به سمت عقب تغییر زاویه دهد. در بین صندلی‌ها یک نمایشگر 8 اینچ وجود دارد که از روی آن می‌توان سیستم تهویه مطبوع، گرمکن صندلی‌ها و دیگر امکانات را کنترل کنند.


فیفان F7 بر اساس همان پلتفرم ماژولار کراس‌اوور ساخته شده و از سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و مولتی لینک در عقب استفاده می‌کند. این خودرو از سیستم Quick Click پشتیبانی می‌کند که در عرض دو دقیقه می‌تواند باطری خودرو را تعویض کرد. شرکت سایک در حال گسترش ایستگاه‌های شارژ خود است و تا پایان سال 300 نقطه را راه‌اندازی خواهد کرد.


F7 در نمونه دیفرانسیل عقب، دارای یک موتور الکتریکی در محور عقب است که 340 اسب‌بخار قدرت دارد. این نمونه تنها در مدت زمان 5.7 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه چهارچرخ محرک فیفان F7 از دو موتور بهره می‌برد که مجموعا 544 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت، تنها به 3.7 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. هر دو نمونه دارای باطری 90 کیلووات ساعت هستند که بُرد مسافت را به 666 و 600 کیلومتر می‌رساند.


فیفان F7 مجهز به اتوپایلوت است اما در حال حاضر خریداران نمی‌توانند آن را سفارش دهند. نسخه‌های کامل دارای سنسور لیدار، دو رادار ZF Premium4D، دوربین‌های اطراف خودرو و میکروچیپ کنترلی Nvidia Jetson Orin است.


فروش فیفان F7 در پایان ماه مارس آغاز می‌شود. قیمت این نمونه در چین مابین 41.000 تا 52.000 دلار اعلام شده و نمونه کراس‌اوور 41 تا 57 هزار دلار قیمت دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه