شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - منصوری مازراتی MCX Pergusa
تولید محدود با فقط ۵ دستگاه

منصوری از بسته تیونینگ جدید خود برای مازراتی MC20 رونمایی کرد. با بدنه‌ای از جنس فیبر کربن، فضای داخلی جذاب، پیشرانه‌ای ارتقایافته و تیراژ تولیدی که به فقط ۵ دستگاه محدود شده، می‌توان گفت که پروژه جدید منصوری بسیار انحصاری‌تر و مخصوص‌تر از آثار قبلی این شرکت است.


بررسی ویژگی های ظاهری منصوری MCX Pergusa

در نگاه اول، ممکن است که MCX Pergusa را با پروژه قبلی منصوری یعنی Widebody MC20 اشتباه بگیرید. اما با نگاه دقیق‌تر متوجه خواهید شد که نسخه جدید دارای اسکوپ جذاب و جدیدی بر روی کاپوت است و حالت آیرودینامیک آن نیز کمی دستکاری شده است. تقریبا تمام بدنه خودرو نیز از کربن ساخته شده است.

AutomobileFa Mansory Maserati MC20 Comparison MC20 Widebody

منصوری MCX دارای دماغه و بخش جلویی بازطراحی شده با ورودی‌های بزرگ‌تر هوا، همراه با تعداد زیادی ورودی هوا بر روی کاپوت و فندرها است. نمای جانبی با چرخ‌های ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب تقویت شده است. این چرخ‌های جدید با فندرهای پهن‌تر، ورودی‌های خنک‌کننده بزرگ‌تر و رکاب‌های جانبی گسترش‌یافته ترکیب شده‌اند. در نمای عقب، یک بال بزرگ، پوشش موتور تهویه‌شده و دیفیوزر دوگانه با چهار خروجی اگزوز دیده می‌شوند.

امکان شخصی‌سازی فضای داخلی منصوری MCX Pergusa وجود دارد و هر فردی که یک دستگاه آن را خریداری کند، می‌تواند کابین و فضای داخلی منطبق با سلیقه خود را بازطراحی کند. نمونه نشان داده شده دارای چرم مشکی و نارنجی با دوخت الگوی الماسی است که به زیرپایی و کف‌پوش‌ها هم امتداد یافته است. همچنین کمربندهای ایمنی نارنجی با نشان منصوری، تزئینات طلایی بر روی کنسول وسط و تزئینات فیبر کربن مشاهده می‌شوند.

منصوری همچنین عملکرد الکترونیک و عناصر «پیرامون» موتور را همراه با سیستم اگزوز با عملکرد بالا تنظیم کرده است. در نتیجه، پیشرانه ۳ لیتری V6 تویین‌توربو که در وسط خودرو قرار دارد، توانایی تولید ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتن‌متر را دارد. این اعداد نشان‌دهنده افزایش ۱۱۹ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر در مقایسه با نسخه استاندارد مازراتی MC20 است. تفسیر منصوری از این مدل جذاب حتی قوی‌تر از نسخه مخصوص پیست آن یعنی MCXtrema است.



طبق اطلاعات منتشرشده توسط منصوری، MCX Pergusa می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در فقط ۲.۶ ثانیه طی کند که ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد خودرو است. حداکثر سرعت آن هم با افزایش ۱۰ کیلومتر در ساعت اکنون به ۳۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

منصوری اطلاعاتی درباره قیمت پروژه MCX Pergusa را منتشر نکرد و صرفا گفت که فقط ۵ دستگاه از آن تولید خواهد شد. با توجه به استفاده سخاوتمندانه از کربن و سایر مواد مرغوب و باکیفیتی که در خودرو دیده می‌شوند، قیمت نهایی این محصول منصوری ممکن است دو یا حتی چند برابر گران‌تر از یک دستگاه مازراتی MC20 استاندارد باشد.

نظر دهید


در همین زمینه