شبکه‌های اجتماعی

عرضه بی‌وای‌دی سانگ پرو جدید در چین
اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی سانگ پرو نسخه DM-i

با نمایشگر بزرگ‌تر و کنسول مرکزی بازطراحی شده

 

 

در روزهای گذشته اخبار تازه‌ای از مدل جدید بی‌وای‌دی سانگ پرو نسخه DM-i منتشر شده است. بر اساس این اخبار در سه ماه پایانی سال 2021 این اتومبیل به بازار چین عرضه می‌شود.


بدیهی است که نسخه جدید در ظاهر و باطن تغییراتی نسبت به نسخه DM را بتوان در آن پیدا کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به شتاب صفر تا 100 بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i در 7.9 ثانیه، با بهره گیری از دو پیشران بنزینی و الکتریکی و با سرعت ثابت مسافت قابل پیمایش این اتومبیل به 1090 کیلومتر نیز میرسد، این در حالی است که این اتومبیل به سیستم شارژ سریع نیز مجهز شده است.


بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i از نظر طراحی ظاهری از همان زبان طراحی نسخه قدیمی‌تر استفاده می‌کند اما در جزئیات طراحی بدنه، کاملا به‌روز شده است. برای مثال قسمت جلوپنجره نسخه قدیمی که 60 درصد فضای جلوی خود را به خود اختصاص داده بود که در راستای طراحی جدید روز بازار به 75 درصد افزایش یافته است.

 

    بیشتر بخوانید :> معرفی بی‌وای‌دی سانگ پرو در دو نسخه هیبریدی و الکتریکی


این در حالی است که فضای داخلی بی‌وای‌دی سانگ پرو از متریال‌هایی با رنگ روشن و قطعات کرومی شکل و ظاهری مدرن‌تر از گذشته به خود گرفته و جلوه بصری خاصی به فضای داخلی کابین اتومبیل بخشیده است.
در فضای جانبی بدنه بی‌وای‌دی سانگ پرو اساسا تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود. در ستون D اتومبیل از تزئینات نقره‌ای استفاده شده و چراغ‌های عقب از نوع ال‌ای‌دی است که با یک تریم افقی کرومی، احساسی از یک سطح متفاوت را به ببیننده القا می‌کند. بال عقب اتومبیل نیز از طراحی پلی لاین استفاده کرده که آن را اسپرت و جذاب می‌کند.


بر خلاف ظاهر بی‌وای‌دی سانگ پرو، داخل کابین این اتومبیل نیز دستخوش تغییرات محسوسی شده است اما به طور کلی از یک زبان طراحی نسبت به مدل‌های قبلی حتی در داخل خودرو استفاده می‌کند. در همین راستا نمایشگر در کنسول مرکزی نسبت به مدل قبل، از محصولات بی‌وای‌دی بزرگ‌تر در نظر گرفته شده است. همچنین کنسول مرکزی بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-i باز طراحی شده و منحصرا برای این مدل ساخته شده است.
رنگ‌های استفاده شده در داخل بی‌وای‌دی سانگ پرو DM-I شامل قهوه‌ای کایرین، خاکستری آسمانی بوده و ظاهری کاملا لوکس را فراهم آورده است.


از نظر پیشرانه مدل جدید بی‌وای‌دی سانگ پلاگین هیبرید است و پیشرانه بنزینی آن 1.5 لیتر گنجایش دارد و انتظار می‌رود به پکیج باتری تیغه‌ای لیتیوم فسفات آهن مجهز شود. گفتنی است پیشرانه بنزینی این اتومبیل تنها 4.4 لیتر در 100 کیلومتر می‌سوزاند که در نوع خود بسیار کم مصرف است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه