شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - داج چلنجر بلک گوست 2023
ششمین مدل از پروژه LastCall

 

اگر سلسله مطالب پروژه لست کال داج را در اتومبیل‌فارسی دنبال کرده باشید می دانید که این شرکت آمریکایی، تولید نسخه بنزینی چلنجر و چارجر را تا پایان سال 2023 به اتمام می‌رساند. در پروژه LastCall، داج 7 مدل ویژه و خاص را با تیراژ محدود به عنوان آخرین مدل‌ها معرفی می‌کند که در این مطلب به ششمین نمونه از این مدل‌ها رسیده‌ایم.


در سال 1970 داج چلنجر مشکی رنگی با پیشرانه 426 همی 8 سیلندر وجود داشت که در خیابان Woodward دیترویت تردد می‌کرد. این خودرو به صورت تصادفی در برخی از روز‌ها دیده می‌شد و سپس چند ماه خبری از آن نمی‌شد و دوباره برای مدت محدودی پا به خیابان‌ها می‌گذاشت. او تمام رقبای خود را در نبرد‌های پشت چراغ قرمز نابود می‌کرد و سپس ناپدید می‌شد. از این رو به آن لقب روح سیاه دادند و حالا داج به احترام این مدل نام ششمین محصول خود را از روی آن برداشته است.


2023 Dodge Challenger Black Ghost مانند Dodge Charger King Daytona که ماه قبل معرفی شده بود بر پایه اسکات پک توسعه پیدا نکرده است. این خودرو همان Challenger Hellcat Redeye Widebody است که حالا پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتر سوپر چارجر آن 807 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. اگر بخواهیم آن را با محصولات تولیدی و استاندارد چلنجر قیاس کنیم، مساوی با SRT Super Stock خواهد شد که دقیقا از نظر تولید نیز بسیار محدود است. تنها 300 دستگاه از بلک گوست به رنگ مشکی تولید می‌شود.


منهای ارتقا فنی، تغییراتی بصری نیز بر روی این خودرو انجام شده تا آن را به نمونه اصلی نزدیک‌تر کند. سقف این خودرو با روکشی مانند پوست کروکودیل پوشیده شده که با رنگ مشکی براق بدنه و همچنین خط سفید پشت گلگیر عقب تضاد و کنتراست بسیار زیادی ایجاد می‌کند. بج کلاسیک چلنجر بر روی گلگیر‌ها، جلوپنجره و نوشته داج بر پیشانی این مدل نیز یکی دیگر از جذابیت‌های بصری این نمونه به حساب می‌آید. بج SRT که روی جلوپنجره نصب شده، همرنگ با رینگ‌های 20 اینچی 7 پر دوبل است. داخل خودرو نیز با بج ویژه بلک گوست که بر روی فیبرکربن ساخته شده نشان دهنده خاص بودن این خودرو نسبت به نمونه‌های عادی خواهد بود. تریم تزئینات کابین آلکانترا است که بر روی درب‌ها، فرمان و روکش صندلی‌ها کشیده شده تا فضایی راحت و زیبا را در دید بیننده جلوه کند.


تیم کونیسکیس مدیرعامل داج گفت: «خودروهای ویزه و الهام بخش زیادی در تاریخ این شرکت وجود دارد و انتخاب 7 عدد از آنها برای این پروژه کار چندان ساده‌ای نبود اما انتخاب بلک گوست ساده‌ترین آن بود. این مقدمه‌ای بود بر آخرین و هفتیمن خودرو خاص ما که در نوامبر سال جاری و طی نمایشگاه سما از آن رونمایی خواهیم کرد. به احتمال زیاد آخرین نمونه تولیدی، با سوخت E85 چیزی فراتر از 900 اسب‌بخار قدرت داشته باشد.»

 

 

نظر دهید


در همین زمینه