شبکه‌های اجتماعی

ابر خودرو 4 نفره کوئنیخزگ با شتاب 1.9 ثانیه‌ای
AutomobileFa - Koenigsegg Gemera

 مجهز به یک پیشرانه 3 سیلندر و سه موتور الکتریکی

گسترش و شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه اتومبیل ژنو 2020 را نیز به تعطیلی کشاند. اما این تعطیلی نتوانست خودروسازان بزرگ دنیا را از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای معرفی محصولات جدید در این نمایشگاه باز دارد. خودروسازان بزرگ بر اساس برنامه قبلی به صورت آنلاین در حال معرفی محصولات جدید خود هستند. 

یکی از این شرکت‌ها کوئنیخزگ است. این شرکت اولین محصول خود را که از یک پیشرانه 3 سیلندر بهره می‌برد با نام Gemera (جمرا) معرفی کرده است. قطعا اگر نتوان شیوع ویروس کرونا را به منزله پایان زیست بشر دانست، اقدام اخیر کوئنیخزگ در معرفی گمرا قطعا از نشانه‌های آخرالزمان است.

 

این محصول نه تنها اولین محصول این خودروساز با پیشرانه 3 سیلندر است، بلکه عنوان اولین اتومبیل 4 در ساخته شده توسط کوئنیخزگ را نیز یدک می‌کشد.کوئنیخزگ این محصول را یک GT عظیم نامیده است. جمرا گنجایش حمل 4 سرنشین را دارا است و علاوه بر این فضای نسبتا خوبی برای حمل بار در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. 

 

کوئنیخزگ محصول جدید خود را به یک پیشرانه 3 سیلندر 2 لیتری توئین توربو مجهز کرده است. در کنار این پیشرانه درون‌سوز، 3 موتور الکتریکی نیز برای تامین قدرت مورد نیاز این ابر خودرو تعبیه شده است. چیدمان این 3 موتور الکتریکی به این صورت است که برای هر چرخ عقب، یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده و یک موتور الکتریکی نیز در محور جلو و کوپل شده با میل‌لنگ پیشرانه بنزینی قرار دارد. مجموعه پیشرانه بنزینی و موتورهای الکتریکی توانایی تولید قدرت حیرت‌انگیز 1700 اسب بخار و گشتاور 3500 نیوتن‌متری را دارا است. جمرا با این اعداد و ارقام توانایی دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را از حالت سکون تنها در 1.9 ثانیه دارا است! این آمار برای یک خودروی 4 نفره بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد. 

 

به لطف باتری‌های 800 ولتی، جمرا قادر است تا در حالت الکتریکی مسافت 50 کیلومتری را طی کرده و به بیشینه سرعت 300 کیلومتر در ساعت نیز دست یابد. لازم به ذکر است که جمرا به سامانه فرمان چهار چرخ، کنترل گشتاور در هر چرخ به طور مجزا و چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است.

کوئنیخزگ در داخل کابین جمرا نیز تجهیزات نسبتا کاملی را برا 4 سرنشین در نظر گرفته است. که از جمله آن‌ها می‌توان به 4 نگهدارنده فنجان با قابلیت گرمایش و سرمایش، صفحه نمایش برای سرنشیان عقب، شارژر بی‌سیم تلفن همراه در جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع سه‌گانه، صندلی‌های برقی و سیستم صوتی پیشرفته به همراه 11 بلندگو اشاره کرد.

کوئنیخزگ قرار است از این مدل تنها 350 دستگاه تولید کند.

نظر دهید