شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آلفارومئو استلویو کوادریفولیو
نسخه ویژه و محدود به مناسبت صدمین سالگرد

 

اکتبر سال 2022، آلفارومئو دو مدل استلویو و جولیا را فیس لیفت کرد و حالا این شرکت نسخه کوادریفولیو خود را به مناسبت صدمین سالگرد این شبدر چهاربرگ فیس‌لیفت و معرفی کرد. این دو نمونه اسپشیال ادیشن هستند و تنها 100 دستگاه از هرکدام ساخته خواهد شد.


سدان اسپرت بر روی رینگ‌های 19 اینچ سوار می‌شود در حالیکه شاسی بلند ایتالیایی از رینگ‌های آلیاژی 21 اینچ بهره می‌برد. پشت هر دو رینگ کلیپرهای ترمز طلایی رنگ قرار دارد که کنتراست جذابی را ایجاد می‌کند. هر دو مدل حالا از چراغ‌های جلو جدید LED ماتریسی بهره می‌برند که شیشه شفاف و بازدهی بالاتر دارند. تزئینات این دو مدل از جنس فیبر کربن هستند که می‌توان آن را در جلو پنجره، کاور آینه‌های جانبی، پنل داخلی درها، کنسول مرکزی و پنل نمایشگر پشت فرمان مشاهده کرد.


همانطور که لوگو شبدر معروف که از سال 1923 تا 2023 استفاده می‌شود بر روی گلگیر جلو حک شده و نشان‌دهنده کوادریفولیو بودن آن است در داخل برای نشان دادن اسپشیال ادیشن بودن این مدل‌ها، لوگو 100 سالگی را بر روی داشبرد گلدوزی کرده‌اند. پشت فرمان چرم که با آلکانترا و فیبرکربن ترکیب شده، نمایشگر 12.3 اینچ نصب شده که به نسخه‌های استاندارد این دو مدل شباهت دارد.

 


قوای محرکه هر دو، همان پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتر توئین توربو است اما استلویو 505 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور دارد و جولیا در نسخه صد سالگی که به بازار اروپا، بریتانیا و چین می‌رود 520 اسب‌بخار تولید می‌کند. جولیا می‌تواند طی مدت زمان 3.8 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد در حالیکه این زمان برای استلویو 3.6 ثانیه خواهد بود.


جولیا در بازارهای نام برده شده از قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکی و اگزوز آکراپوویچ بهره می‌برد که از مدل جولیا GTA به عاریه گرفته شده است. برای این سدان رنگ‌های Rosso Etna, Verde Montreal, Nero Vulcano قابل سفارش خواهد بود.

 

نظر دهید