شبکه‌های اجتماعی

رونمایی هیوندای از نسخه نهایی پیکاپ سانتا کروز
اتومبیل فارسی - پیکاپ هیوندای سانتا کروز 2022

مدعی تازه بازار وانت‌ها در آمریکا

 


شش سال پس از آن که هیوندای پیکاپ مفهومی‌اش رونمایی کرد، حالا نوبت به معرفی نمونه نهایی و تولیدی هیوندای سانتا کروز است. اتومبیلی که در کلاس وانت‌های متوسط قرار می‌گیرد و رقیب پیک‌آپ‌هایی چون نیسان ناوارا، شورولت کلرادو و فورد رنجر خواهد بود. سانتا کروز به دلیل استفاده پلتفرم مشترک با هیوندای توسان، ویژگی‌های مشترک زیادی با آن suv سایز متوسط کره‌ای دارد.


ضعیف‌ترین پیشرانه‌ای که هیوندای برای پیکاپ جدیدش در نظر گرفته یک نمونه 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که اعلام شده دست کم 190 اسب بخار قدرت و 244 نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به سیستم تمام‌چرخ محرک اتومبیل بر عهده یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار قرار دارد که امکان یدک کشی بیش از 1.5 تن بار را می‌دهد. پیشرانه قوی‌تری که مشتریان می‌توانند انتخاب کنند یک موتور 2.5 لیتری مجهز به توربوشارژر است که بیش از 275 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. جعبه‌دنده خودکاری که با این پیشرانه عرضه می‌شود مشابه قبلی است با این تفاوت که قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان با استفاده از پدال را دارا است. نسخه توربو سانتا کروز توانایی یدک کشی بیش از 2.2 تن بار را دارد.

 


قسمت جلویی سانتا کروز نیز شباهت به توسان دارد. از چراغ‌های جلوی مخفی تعبیه شده در جلوپنجره سود می‌برد، به صورتی که فقط در حالت روشن بودن قادر به تشخیص آن‌ها هستید. ستون A این اتومبیل به شیب قابل توجه‌ای طراحی شده و ظاهر کشیده‌ای به آن بخشیده است. هم‌زمان ستون B خودرو نیز مایل به عقب در نظر گرفته شده تا شخصیت پویا‌تری برای آن ایجاد کند. ویژگی‌های مهم و اصلی سانتا کروز در قسمت انتهایی آن جای داده شده‌اند.

فضای بار این اتومبیل 132 سانتی‌متر طول دارد و بخشی از آن باز می‌شود و دسترسی به فضای باری مخفی زیر تخت وانت ایجاد می‌کند. برای راحت‌تر شدن کار دو پله در دو گوشه سپر عقب سانتا کروز قرار گرفته است. یک کاور جمع‌شونده که روی فضای بار را می‌پوشاند نیز جزو امکانات وانت جدید هیوندای در نظر گرفته شده است.

 


صندلی‌های ردیف دوم نیز به بالا باز می‌شوند و فضای بار مختصر دیگری را نمایان می‌کنند. سیستم اطلاعات و سرگرمی این هیوندای به طور استاندارد از یک مانیتور هشت اینچی بهره می‌برد و در صورت انتخاب مشتری قابل ارتقا به یک نمونه 10 اینچی نیز است. سامانه کمکی گریز از برخورد جلو با امکان تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سامانه کمکی حفظ خط و هشدار توجه راننده از ویژگی‌های ایمنی استاندارد سانتا کروز بوده و خریداران می‌توانند از آپشن‌های دوربین نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سامانه گریز از برخورد عقب، سامانه کمکی خروج ایمن و مانیتور نمای اطراف خودرو نیز برخوردار شوند.

 

هیوندای قیمت سانتا کروز را با نزدیک شدن به زمان شروع فروش آن اعلام خواهد کرد. فروش هیوندای سانتا کروز از پایان تابستان 2021 آغاز خواهد شد. یکی دیگر از نکات مهم در مورد وانت جدید هیوندای آن است که در آلابامای آمریکا تولید خواهد شد و با توجه به سیاست‌های فعلی، آن را در خیابان‌های شهرهای ایران نخواهیم دید.

 

نظر دهید


در همین زمینه