شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید هونگچی اچ5 معرفی شد
Automobile Farsi -Hongqi H5

در نمایشگاه پکن به نمایش درمی‌آید

 

 

پنج سال پیش، هونگچی با سدان هونگچی اچ5 به بازار خودرو چین ورود پیدا کرد. تا قبل از آن این برند صرفا در تیراژ کم و صرفا برای دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی چین خودرو تولید می‌کرد. اولین نسل از هونگچی اچ5 کمی با عجله و بر اساس سدان مزدا 6 به بازار عرضه شد. FAW که به عنوان شرکت مادر هونگچی به حساب می‌آید سرمایه‌گذاری مشترکی با مزدا داشته و از این رو توانست این اتومبیل را تولید کند . پنج سال پیش، هونگچی با سدان هونگچی اچ5 به بازار خودرو چین ورود پیدا کرد. تا قبل از آن این برند صرفا در تیراژ کم و صرفا برای دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی چین خودرو تولید می‌کرد. اولین نسل از هونگچی اچ5 کمی با عجله و بر اساس سدان مزدا 6 به بازار عرضه شد. FAW که به عنوان شرکت مادر هونگچی به حساب می‌آید سرمایه‌گذاری مشترکی با مزدا داشته و از این رو توانست این اتومبیل را تولید کند . 


هونگچی اچ5 از زمان عرضه تاکنون همواره با رشد فروش همراه بوده به حدی که در سال 2021 بیش از 84 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است. حالا FAW قصد دارد با طراحی مخصوص به خودش نسخه جدیدی از هونگچی اچ5 را به بازار عرضه کرده و اولین تصاویر رسمی آن را نیز منتشر کرده است. 


از نظر نمای خارجی، هونگچی اچ5 جدید بک تقلید بزرگ از سدان هونگچی اچ9 است. هویت این برند توسط طراح قبلی رولزرویس گیز تیلور ایجاد شده بود. طول این سدان حدود 4.9 متر بوده و دیفرانسیل جلو طراحی شده است و همچنین پیشرانه آن عرضی است. 

 

AutomobileFa Hongqi H5 01


FAW هنوز جزئیات جدیدتری از این اتومبیل را فاش نکرده است. اطلاعات غیر رسمی گویای استفاده از پیشرانه دو لیتری چهارسیلندر توربو در کنار یک جعبه دنده اتوماتیک برای هونگچی اچ5 است. فضای داخلی آن نیز شبیه مرسدس کلاس S فعلی بوده و  از سیستم رسانه‌ای عمودی که روی کنسول مرکزی آن تعبیه شده است بهره می‌برد. هونگچی اچ5 در نمایشگاه خودروی پکن در ماه آوریل 2022 به نمایش درآمده و همچنان تولید نسخه قبلی این اتومبیل در چین ادامه خواهد داشت. قیمت هونگچی اچ5 بین 23 تا 30 هزار دلار است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه