شبکه‌های اجتماعی

همه آنچه از Tonale، اولین محصول هیبریدی آلفارومئو می‌دانیم
اتومبیل فارسی - آلفارومئو تونال مفهومی

 عرضه با قوای فنی مشترک با جیپ رنگید

 

 

در زمان معرفی نسخه 2021 آلفارومئو جولیا و استلویو، این خودروساز اعلام کرد که  تولید نسخه PHEV کراس‌اوور تونال (Tonale) را از سال جدید میلادی آغاز خواهد کرد. لازم به ذکر است که آلفارومئو در نمایشگاه بین المللی اتومبیل ژنو 2019 با رونمایی از مدل مفهومی تونال به عنوان یک کراس‌اوور جمع و جور، رسما ورود خود به دنیای اتومبیل‌های برقی را اعلام کرد. تونال اولین پلاگ‌این هیبریدی آلفارومئو است.

در حال حاضر گزارش‌های مختلف خبر از رونمایی این مدل در پاییز 2021 می‌دهند اما آلفارومئو به طور رسمی هیچ واکنشی نسبت به این زمان نداشته است. علاوه بر این شایعاتی نیز شنیده می‌شود که آلفارومئو در آغاز عرضه، نسخه Tonale Launch Edition را از نوامبر 2021 راهی بازار می‌کند و نسخه استاندارد تونال اندکی پس از آن در اوایل سال 2022 وارد بازار خواهد شد.نیازی به گفتن نیست که آلفارومئو مانور زیادی روی محصول جدید خود در بازار ایالات متحده خواهد داد زیرا بازگشت این خودروساز به ایالات متحده نتایج رضایت بخشی نداشته زیرا این برند سال گذشته فقط 18،292 دستگاه در آمریکا فروخته است.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که نسخه تولید انبود تونال طراحی بسیار شبیه به مدل مفهومی این مدل خواهد داشت و ممکن است در سیستم روشنایی و چراغ‌ها و همچنین آینه‌های کناری که در حال حاضر در نسخه مفهومی با دوربین جایگزین شده‌اند بازنگری‌هایی صورت گیرد.

پیش‌بینی می‌شود که این کراس‌اوور هیبریدی آلفارومئو در بخش قوای فنی با جیپ رنگید اشتراکات قابل توجهی داشته باشد. در صورت صحت این مساله، نسخه پلاگ‌این هیبریدی باید به یک پیشرانه بنزینی 1.3 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 128 و 178 اسب بخار قدرت مجهز باشد. در کنار این پیشرانه، یک موتور الکتریکی 59 اسب بخاری که از باتری یون لیتیومی 11.4 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود نیز تعبیه شده است که مجموع خروجی توان را به 187 و 237 اسب بخار خواهد رساند. مسافت قابل پیمایش تونال در حالت الکتریکی نیز به 42 کیلومتر در چرخه WLTP خواهد رسید.

 

 

 

نظر دهید