شبکه‌های اجتماعی

روئی جینگ، وال سایک در نمایشگاه شانگهای
Automobile Farsi - 2021 Roewe Jing

نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2021

 

سایک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین که سالانه چند میلیون اتومبیل تولید می‌کند، در نمایشگاه اتومبیل شانگهای محصولات زیادی را معرفی خواهد کرد. هر چند که در روزهای منتهی به برگزاری نمایشگاه بسیاری از خودروهایی که از محرمانه بوده‌اند لو می‌روند. با این حال زیرشاخه اصلی سایک، یعنی روئی که محصولات آن در برخی بازارها با نشان ام‌جی عرضه می‌شود، کراس‌اوور تازه‌ای را معرفی کرده و تصاویر رسمی آن را منتش کرده که در چین آن را با نام روئی جینگ می‌شناسند.

 

پیش از این که به سراغ بررسی خودرو برویم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که «جینگ» در زبان چینی به معنی «نهنگ» است. از این رو است که آن را با نام وال نیز می‌شناسند. روئی جینگ طراحی جسورانه‌ای دارد. حتی با اسانداردهای چینی نیز می‌توان طراحی این خودرو را عجیب دانست. سایک می‌گوید برای طراحی روئی جینگ از زبان طراحی تازه‌ای استفاده کرده که به آن «ریتم بیداری» می‌گوید و هدف آن ایجاد یک جریان سریع برای جوان‌سازی برند است.

 

از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری روئی جینگ می‌توان به نمای جلوی آن اشاره کرد. جایی که جلوپنجره و ورودی‌های هوا به صورت یکپارچه با سپر طراحی شده و به وضوح خطوط بدن وال را تداعی می‌کند. در نمای کناری نیز شاهد این هستیم که سقف فرمی رو به پایین گرفته و روئی جینگ را در دسته‌خودروهای کراس کوپه قرار می‌دهد. روی گلگیرهای جلو نیز سنسورهای تعبیه شده که مربوط به سیستم اتوپایلوت خودرو است.  دستگیره درها به صورت مخفی طراحی شده و در نقاط مختلف خودرو از قطعه‌های تزیینی با رنگ بژ استفاده شده است. در نمای عقب نیز مانند نمای جلو از چراغ‌های دو تکه استفاده شده است. مدی که این روزها در طراحی بسیاری از خودروسازان نفوذ کرده است.

 

سایک هنوز جزییات از ویژگی‌های فنی روئی جینگ منتشر نکرده است، اما با تواجه رینگ‌های پُر آن می‌توان انتظار داشت درون چرخ‌های از الکتروموتور استفاده کرده باشد.

 

برند روئی در سال 2006 و پس از آن که سایک تکنولوژی تولید اتومبیل‌های روور انگلیس را خرید، تاسیس شد. هر چند سایک هرگز موفق نشد استفاده اجازه استفاده از نشان روور را در محصولات خود از ب ام و خریداری کند. روئی (Roewe) در چینی برگرفته از دو واژه Rong و Wei است که ترکیب آن‌ها به معنای باشکوه است.

 

نظر دهید


در همین زمینه