شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و M3
به همراه قدرت بیشتر و برخی تغییرات ظاهری جزئی

ب‌ام‌و M3 با به‌روزرسانی‌های متعدد و قدرت بیشتر برای مدل‌های M3 Competition xDrive برگشته است. البته شاید با نگاه اول متوجه تغییرات این نسخه نشوید که در این صورت بهتر است نگران نباشید چون شما تنها هستید. ب‌ام‌و برای این فیس‌لیفت یا همان‌طور که خودش از آن یاد می‌کند مدلLCI، تغییرات ظاهری بسیار محدود و جزئی در نظر گرفته است. در هر صورت، بعد از سری۳ نوبت به نسخه مخصوص M رسیده است. 

 

ب‌ام‌و تصمیم گرفته که با رویکردی محافظه‌کارانه به آپدیت مدل M3 2025 بپردازد. به جای تغییر دادن نمای جلو یا کاهش جذابیت‌های بخش عقب، آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که فرمول طراحی را تغییر ندهند. ظاهر این خودرو مشخصا برای آن‌ها کافی بوده و نیازی به تغییرات عمیق احساس نکرده‌اند. البته باید گفت که ب‌ام‌و برای فیس‌لیفت سری۴ هم تغییرات گسترده‌ای را اعلام نکرد اما نسخه M4 آن مجموعه از عناصر جدید جذابی مثل چراغ‌های عقب با طراحی زیبا و خیره‌کننده بهره می‌برد. عناصری که ظاهرا برای M3 ۲۰۲۵ کنار گذاشته شده‌اند.

 

تغییرات ظاهری ب ام و M3 فیس لیفت ۲۰۲۵

همان‌طور که گفته شد، ب‌ام‌و M3 ۲۰۲۵ دچار تغییرات ظاهری بسیار جزئی و محدودی از جمله چرخ‌های آلیاژی جدید با طراحی دو پره‌ای و یک پوشش نقره‌ای براق شده است. نسخه M3 Competition علاوه بر این موارد،‌ نشان نفره‌ای این نسخه را هم دریافت کرده است.

 

مشتریان ب‌ام‌و اگر همچنان به دنبال محصولی متفاوت‌تر هستند، می‌توانند بسته M Carbon Exterior را با پرداخت هزینه‌ای بیشتر نصب کنند. این بسته شامل قطعاتی از جنس فیبر کربنی تقویت شده با پلاستیک مانند ورودی‌های هوا در جلو، دیفیوزر عقب، درپوش آینه‌ها و اسپویلر عقب می‌شود. اگر فردی بخواهد این پوشش کربنی را حتی گسترده‌تر کند، می‌تواند بسته M Carbon را خریداری کند که شامل ترمزهای کربن سرامیکی، صندلی‌های کربن باکت، فرمان آلکانترا و تریم فیبر کربنی می‌شود.

 

تغییرات کابین و فضای داخلی ب ام و M3 ۲۰۲۵

فضای داخلی ب‌ام‌و M3 ۲۰۲۵ از تغییرات بیشتری بهره می‌برد اما متاسفانه همه آن‌ها خوب نیستند. به عنوان مثال، ب‌ام‌و بدون در نظر گرفتن اعتراض برخی از مشتریان قدیمی‌تر خود، دکمه‌های فیزیکی کم‌تری را در کابین خودرو قرار داده و سیستم عامل BMW 8.5 نیز کنترل برخی از تنظیمات مانند سیستم تهویه مطبوع را به عهده گرفته است. هنوز هم یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی خمیده با وضوح بالا و نمایشگر کنترل ۱۴.۹ اینچی وجود دارد. 

 

یک فرمان جدید با کف تخت و سه پره برای ب‌ام‌و M3 ۲۰۲۵ وجود دارد که دارای دکمه‌های چند منظوره و یک نشانگر مرکزی قرمز است. به علاوه، فضای داخلی به لطف داشبورد Sensatec لوکس‌تر به نظر می‌رسد و تریم استاندارد از گزینه‌هایی مثل آلومینیوم مخصوص Rhombicle Anthracite بهره می‌برد و امکان اضافه کردن بسته‌های M Carbon Fiber و M Fine Brushed Aluminium نیز وجود دارد.

 

مشخصات فنی ب ام و M3 ۲۰۲۵: قدرت بیشتر اما فقط برای نسخه کامپتیشن

زیر کاپوت ب‌ام‌و M3 ۲۰۲۵ همچنان همه عناصری که این خودرو را به یک محصول متمایز و تاثیرگذار در سگمنت خود تبدیل کرده از جمله پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ را می‌توان یافت. در فرم استاندارد، جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته و ۴۷۳ اسب بخار که چرخ‌های عقب را هدایت می‌کند وجود دارد. این نسخه می‌تواند در ۴.۱ ثانیه شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را طی کند. با ارتقا به نسخه M3 Competition، یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک و ۵۰۳ اسب بخار که به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود ارائه خواهد شد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این نسخه نیز ۳.۸ ثانیه اعلام شده است.

 

نسخه پرچم‌دار مجموعه یعنی ب‌ام‌و M3 Competition xDrive اکنون با ۲۰ اسب بخار بیشتر، قادر به تولید ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، به فقط ۳.۴ ثانیه نیاز دارد.

 

قیمت و زمان عرضه ب ام و M3 ۲۰۲۵

سفارش‌ها برای ب‌ام‌و M3 ۲۰۲۵ از هم اکنون باز است و تولید آن از جولای ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. خودروها در کارخانه ب‌ام‌و در مونیخ ساخته می‌شوند و قیمت‌ نسخه‌ها برای مدل پایه M3 از ۷۶ هزار دلار شروع می‌شود و برای نسخه M3 Competition به ۸۰ هزار و ۲۰۰ دلار افزایش می‌یابد. علاوه بر آن، ۱۱۷۵ دلار نیز هزینه ارسال و تحویل اضافه خواهد شد. قدرتمندترین نسخه ب‌ام‌و M3 Competition xDrive ۲۰۲۵ است که از ۸۵ هزار و ۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

نظر دهید