شبکه‌های اجتماعی

جگوار F-Pace SVR سریع‌تر و لوکس‌تر
Automobile Farsi - 2021 Jaguar F-Pace SVR

SUV قدرتمند جگوار معرفی شد

حدود دو ماه از معرفی فیس‌لیفت جگوار F-Pace برای سال 2021 می‌گذرد و اکنون این خودروساز بریتانیایی نسخه پرچم‌دار و قدرتی آن را نیز به روز رسانی کرده است.
همانند نسخه‌ای که از رده خارج می شود، جگوار F-Pace SVR جدید نیز به یک موتور سوپرشارژ 5 لیتری V8 با قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر که 20 نیوتن‌متر از نمونه قبلی قوی‌تر است، مجهز شده است. این موتور ارتقا یافته، به یک جعبه دنده 8سرعته ZF متصل شده تا نیرو را به تمام چرخ‌های جگوار F-Pace SVR انتقال دهد. این ترکیب به SUV جدید جگوار اجازه می‌دهد در 3.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد که 0.3 ثانیه از نمونه قبلی سریع‌تر است. حداکثر سرعت این این خودرو 286 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.


مهندسان جگوار، حالت رانندگی دینامیک این خودرو را دوباره کالیبره کردند تا دریچه گاز آن واکنش‌سریع‌تری نسبت به قبل داشته باشد. سیستم تعلیق سفت‌تر، بهینه سازی وزن فرمان و تقویت سیستم اگزوز، از دیگر بهینه سازی‌های صورت گرفته برای این خودرو است.
ترمزهای بسیار بزرگ این خودرو نیز با یک تقویت کننده قدرت یکپارچه به روزرسانی شده که ترمز‌گیری کوتاه‌تری را به همراه دارد. سیستم خنک کاری ترمز‌ها نیز نسبت به قبل بهبود یافته است.


همانند نسخه فیس لیفت جگوار F-Pace، نسخه SVR نیز در نمای جلو و عقب شامل به روزرسانی‌هایی شئه که که موجب شده ضریب درگ آن از 0.37 با 0.36 کاهش یابد. تغییراتی کلیدی در ظاهر این خودرو چراغ‌های جلوی تمام LED است که چراغ روشنایی روز آن به صورت دو حرف J طراحی شده است. برجستگی‌های بزرگتر روی در موتور و چراغ‌های عقب باریک‌تر نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌رود.
در نمای کابین نیز تغییرات زیادی صورت گرفته، درست مانند دیگر نسخه‌های F-Pace. یک نمایشگر 12.3 اینچی که جای نشانگر‌های سنتی سرعت و دور موتور را گرفته و یک نمایشگر 11.4 اینچی خمیده که اطلاعات مربوط به سیستم‌های سرگرمی را نشان می‌دهد و به جدیدترین نسخه Pivi Pro این خودروساز مجهز شده است.

نظر دهید


در همین زمینه