شبکه‌های اجتماعی

پیکاپ جدیدترین اتومبیل خانواده اکسپرس رنو
Automobile Farsi - Renault Express Pick up

نتیجه همکاری رنو و فوکاشیا گروپ

 

رنو مدل‌های مختلفی از پیکاپ‌های سبک و سنگین را تولید و روانه بازار کرده که جدیدترین آن‌ها، پیکاپ اکسپرس است. پیکاپ اکسپرس در واقع نمونه وانت مدل رنو اکسپرس ون است که صرفا برای بازارهای آفریقا و خاورمیانه تولید شده و نمونه مشابه رنو کانگو در بازار اروپا و داچیا داکر است.

 

رنو ابتدای آوریل سال 2021 مدل جدیدی از ون اکسپرس را به بازار عرضه کرد و رنو اکسپرس در واقع مدل ساده‌تری از رنو کانگو است که به تازگی سومین نسل از خود را تجربه کرده است. حالا رنو با همکاری خودروساز کوچکی در ایتالیا به نام فوکاشیا گروپ، رنو اکسپرس پیکاپ را تولید و روانه بازار کرده است.

 

فوکاشیا گروپ خودروساز کوچکی در ایتالیا است که در حوزه تولید خودرو پلیس و تجهیزات آن‌ها و همچنین خودروهای مخصوص معلولان و اکسسوری‌های مورد نیاز آن‌ها فعالیت دارد که حالا همکاری استراتژیکی را با رنو در تولید پیکاپ کوچک اکسپرس آغاز کرده است.

 

رنو اکسپرس پیکاپ از نظر ظاهری تفاوت زیادی با داچیا داکر پیکاپ که در سال 2017 تولید شده، دارد و طراحی ظاهری رنو کانگو را به ارث برده است. هدف اصلی تولید پیکاپ اکسپرس فروش این خودرو برای خدمات شهری و راهداری و همچنین کشاورزان در سطح جهان است که پیش فروش آن به تازگی در اروپا آغاز شده است.  

 

پیکاپ رنو اکسپرس با دو پیشرانه برای بازار اروپا عرضه شده است که یکی از آن‌ها بنزینی توربو با قدرت 100 اسب‌بخار و گنجایش 1.3 لیتر بوده و دیگری پیشرانه دیزلی 1.5 لیتری  Blue dCi توربو بوده که قدرت آن به 95 اسب‌بخار می‌رسد. گیربکس در نظر گرفته شده برای این پیکاپ 6 سرعته دستی است.

 

در قسمت بار رنو اکسپرس تغییر آنچنانی نسبت به داکر دیده نشده و حتی پلاستیک آن تغییر نکرده که این شامل قسمت در عقب و موارد دیگر نیز می‌شود. طول قسمت بار پیکاپ رنو اکسپرس 1.78 متر بوده و با پرداخت هزینه بیشتر تعداد زیادی از اکسسوری‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو که در کارخانه ایتالیایی تولید شده عرضه می‌شود که نمونه‌ای از این اکسسوری‌های شامل باکس عکاسی نیز می‌شود.

 

هرچند پیش فروش این خودرو در بسیاری از کشورهای اروپایی از سوی نمایندگی رنو آغاز شده است، اما هنوز قیمت دقیق آن مشخص نشده و به نظر می‌رسد قیمت آن بیش از 13900 یورو در نظر گرفته شده برای مدل ون اکسپرس باشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه