شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جگوار لندروور رنج روور
برای اولین بار در تاریخ

گروه جگوار لند روور اعلام کرد که مدل‌های رنج روور و رنج روور اسپرت برای اولین بار در خارج از بریتانیا و در هند مونتاژ خواهند شد. این مدل‌ها به طور انحصاری برای بازار هند عرضه می‌شوند و مدیران برند امیدوارند که زمان کاهش‌یافته انتظار به رشد و گسترش بیشتر مشتریان گروه در این کشور کمک کند. این دو مدل پرچم‌دار قبلا به صورت انحصاری در کارخانه سولیهال در بریتانیا تولید می‌شدند. جایی که شرکت آن را به عنوان «خانه جهانی رنج روور» معرفی می‌کند. از این به بعد برخی از تریم‌ها و کیت‌های مخصوص در کارخانه پونا در هند تولید خواهد شد.


بررسی ظرفیت و ابعاد تولیدی کارخانه پونا

کارخانه پونا که در نزدیکی بمبئی پایتخت هند قرار دارد، متعلق به شرکت مادر گروه JLR یعنی تاتا موتورز است. این کارخانه از سال 2011 به عنوان مرکز تولید ده محصول دیگر JLR برای بازار هند عمل کرده و شروع کار آن به مدل لند روور فریلندر برمی‌گردد. در حال حاضر، این کارخانه مدل‌های رنج روور ایووک و ولار، جگوار F-Pace و لند روور دیسکاوری اسپرت را تولید می‌کند.

لنارد هورنیک، مدیر تجاری گروه JLR می‌گوید: «هند در سال‌های اخیر رشد اقتصادی پایدار و چشمگیری داشته و انتظار می‌رود این مسیر را در آینده نزدیک ادامه دهد. در حالی که رنج روور اکنون برای مشتریان این بازار در هند تولید می‌شود، طراحی برجسته بریتانیایی آن همچنان باقی می‌ماند و به بازتعریف استانداردهای زیبایی ظاهری و پیچیدگی فناوری‌محوری که با نام رنج روور عجین شده است، ادامه خواهد داد.»


کارخانه هند کدام نسخه های رنج روور را می سازد؟

رنج روور ساخته شده در هند در دو تریم عرضه می‌شود: نسخه Autobiography که مجهز به یک پیشرانه ۳ لیتری بنزینی ۳۹۳ اسب بخاری است و نسخه HSE که از یک پیشرانه ۳ لیتری دیزلی با توان تولید ۳۴۶ اسب بخار بهره می‌برد. هر دو مدل در نسخه‌های با فاصله بین‌محوری طولانی عرضه می‌شوند و قیمت پایه نسخه اتوبایوگرافی ۳۱۲ هزار و ۹۸۱ دلار است و نسخه HSE را هم می‌توان با ۲۸۴ هزار و ۹۰ دلار خریداری کرد.

AutomobileFa JLR Range Rover India 14030301 1

رنج روور اسپرت هم به شکل محلی تولید می‌شود و با همین پیشرانه‌ها در دسترس است اما با تریم موسوم به Dynamic SE عرضه می‌شود. قیمت هر دو نسخه ۱۶۸ هزار و ۵۵۱ دلار است که نسبت به مدل بزرگ‌تر و لوکس‌تر رنج روور LWB، هزینه به مراتب کم‌تر و به صرفه‌تری دارد.

اولین محصولات تولیدی هند از این دو مدل در مرکز جدید برند که Range Rover House India نام دارد و در نزدیکی شهر ساحلی آلیباگ ساخته شده، برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهند شد. تحویل اولین دستگاه‌های رنج روور از ۲۴ می و رنج روور اسپرت از ۱۶ آگوست آغاز می‌شود. جرالدین اینگام، مدیر بخش اجرایی رنج روور می‌گوید که فروش محصولات برند در هند در سال ۲۰۲۴، رشد ۱۶۰ درصدی را ثبت کرده و این موضوع نشان می‌دهد که چرا گروه جگوار لند روور به آینده برند در هند امیدوار است.

نظر دهید


در همین زمینه