شبکه‌های اجتماعی

تانک 500، غول 6 سیلندر گریت وال
اتومبیل فارسی - تانک 600

دومین محصول از زیر مجموعه جدید گریت وال معرفی شد

 

گریت وال امسال زیرمجموعه جدیدی به نام تانک ایجاد کرد که تمرکز آن بر تولید شاسی بلندهایی با شاسی مستقل است. تانک در ابتدا قرار بود گروهی از محصولات برند پریمیوم وی باشد، اما خیلی زود به برندی مستقل تبدیل شد. تا کنون تنها تانک 300 با این نام و با قیمتی حدود 27000 دلار به فروش رسیده، مدلی که در ابتدا تحت برند وی تولید می شد. با این حال می‌توان گفت تانک شروعی طوفانی داشته و در نیمه نخست سال جاری توانسته 33000 دستگاه از تنها محصول خود به فروش برساند.


حالا دومین محصول این شرکت نیز با نام تانک 600 آماده ورود به بازار شده و تانک تصاویر رسمی آن را منتشر کرده است.


تانک 600 که ظاهری خشن و تنومند دارد، یک SUV پنج متری با شاسی مستقل است. این اتومبیل نخستین محصول تانک خواهد بود که موتور آن به صورت طولی نصب خواهد شد، سیستم تعلسق جلوی آن مستقل است و نیرو به صورت مداوم به محور عقب منتقل می‌شود. این پلتفرم در خودروهای دیگر گریت وال یعنی تانک 700، تانک 800 و پیکاپ فول سایز گریت وال XCannon نیز استفاده خواهد شد که تا کنون تنها نمونه‌های نمایشگاهی آن‌ها دیده شده است.


تانک 600 همچنین نخستین محصولی خواهد بود که پیشرانه جدید گریت‌وال مجهز می شود. یک موتور 3 لیتری بنزینی 6 سیلندر با آرایش V شکل که با کد 6Z30 شناخته می‌شود و دارای تزریق ترکیبی سوخت و دو توربوشارژ ( که در کناره‌های بلوک سیلندر جانمایی شده‌اند) و یک استارتر ژنراتور 48 ولت است. این موتور 354 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که 320 نیوتن‌متر آن از دور موتور 1000 در دسترس است. یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک نیز برای آن در نظر گرفته شده که می‌تواند گشتاور با به 600 نیوتن متر برساند.


انتظار می‌رود تانک 600 با دو ردیف صندلی و مجموعه‌ای از سیستم‌های الکترونیکی دستیار راننده عرضه شود. جزییات کامل از این خودرو، هفته آینده در نمایشگاه اتومبیل چنگدو منتشر خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه