شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - وین فست VF3
رونمایی از مدل VF 3 و معرفی مدل مفهومی VF Wild

وین‌فست از نمایشگاه CES 2024 برای معرفی مدل VF 3 استفاده کرد و همچنین، یک کانسپت جدید و جذاب دیگر به نام VF Wild را به نمایش گذاشت.

وین‌فست VF 3 که به عنوان یک «مینی‌شاسی‌بلند الکتریکی» توصیف شده، ظاهر دوست‌داشتنی و جالبی دارد و با هدف جذب رانندگان جوان و مدرن طراحی شده است. طراحی کلی خودرو تا حدود زیادی یادآور مدل Baojun Yueye است. طول و عرض این مدل به ۳۱۹۰ میلی‌متر و ۱۶۷۹ میلی‌متر می‌رسد. ارتفاع آن ۱۶۲۱ میلی‌متر اعلام شده است. با این ابعاد، VF 3 ۱۰۴۱ میلی‌متر کوتاه‌تر از جیپ رنگید و تقریبا ۴۴۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از فیات 500e است.

با توجه به ابعاد نسبتا کوچک آن، جای تعجبی نیست که وین‌فست VF 3 یک شاسی‌بلند با دو در و توانایی میزبانی از ۴ سرنشین است و کابین نه چندان پیچیده با طراحی مینی‌مالیستی دارد. دو سطح تجهیزاتی Eco و Plus برای کابین خودرو در نظر گرفته شده است. در فضای داخلی آن، یک صفحه نمایش اطلاع‌رسانی و سرگرمی ۱۰ اینچی با قابلیت اتصال Android Auto و Apple CarPlay قرار دارد و انتظار می‌رود که با خم کردن صندلی‌های عقب، فضای بار آن به ۵۵۰ لیتر افزایش یابد.

وین‌فست نسبت به انتشار جزییات این مدل کمی محتاط بود اما آن‌ها گفتند که به دنبال دستیابی به مسافت قابل‌پیمایش ۲۰۱ کیلومتر هستند. این عدد چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما حداقل از رنج الکتریکی مدل محکوم به شکستی مثل مزدا MX-30 (که می‌توانست فقط ۱۶۰ کیلومتر را طی کند.) بیشتر است.

 

 



وین‌فست VF 3 قرار است به غیر از ویتنام، در بازارهای مختلفی از جمله ایالات متحده عرضه شود و در ماه‌های آینده، اطلاعات بیشتری هم از آن منتشر خواهد شد. صحبتی از قیمت نهایی نشده اما مدیران برند گفتند که به دنبال «در دسترس بودن خودرو برای همه» هستند و به همین دلیل، می‌‌توان انتظار گستره قیمتی رقابتی و نسبتا ارزانی برای آن داشت. وین‌فست ثبت سفارش این مدل را هم آغاز کرده و احتمالا، اولین دستگاه‌ها در فصل سوم ۲۰۲۴ تحویل داده می‌شوند.

به غیر از مدل VF 3، وین‌فست در نمایشگاه CES 2024 همچنین از مدل مفهومی VF Wild رونمایی کرد. البته متاسفانه، هیچ اطلاعات دیگری از این خودرو منتشر نشده است. این مدل پیکاپ سایز متوسط هم ظاهر باابهت و خشنی دارد و از دستگیره‌های پنهان در، آینه‌های کناری دیجیتال و درهای عقب موسوم به suicide بهره می‌برد.

وین‌فست تا به حال هفت محصول با نام VF تولید کرده که شامل خودروهای الکتریکی کوچک تا شاسی‌بلندهای بزرگ می‌شوند.

نظر دهید


در همین زمینه