شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس بنز OS
پشتیبانی از بازی‌های مختلف، قابلیت مکالمه و تنظیم مود

مرسدس‌بنز در نمایشگاه CES 2024، پیش‌نمایشی از سیستم عامل جدید خود به نام MB.OS انجام داد. این سستم قرار است در نسخه تولیدی کانسپت CLA-Class برای اولین بار استفاده شود و سپس شاهد به‌کارگیری آن در مدل‌های آتی مبتنی بر سازه ماژولار مرسدس‌بنز (MMA) خواهیم بود.



یکی از ویژگی‌های کلیدی سیستم عامل جدید، دستیار مجازی تازه آن یعنی MBUX است. گفته شده که این سیستم جدید نوعی «رابط کاربری شبیه به تعاملات انسانی» را ارائه می‌دهد و مجهز به نوعی هوش مصنوعی است. مرسدس می‌گوید که دستیار مجازی MBUX می‌تواند «بر اساس رفتار ذخیره‌شده کاربران و شرایط و موقعیت‌های اجتماعی متفاوت» راهکارها و پیشنهادهای متنوعی مثل پخش جدیدترین اخبار در صبح یا اجرای ماساژ موردعلاقه راننده در پایان یک روز کاری را ارائه دهد.



این دستیار بر اساس «چهار ویژگی شخصیتی» که شامل حالت‌های طبیعی (natural)، قابل پیش‌بینی (Predictive)، شخصی (Personal) و عاطفی (Empathetic) می‌شود رفتار می‌کند. هدف نهایی آن نیز شبیه‌سازی یک مکالمه انسانی مثل زمانی که با دوست خود در حال صحبت هستید است. به همین خاطر، دیگر لازم نیست برای شروع به کار دستیار از عبارت Hey Mercedes استفاده شود. این دستیار به صورت اتوماتیک فعال است و علاوه بر ارائه پاسخ برای سوالات مختلف، خود نیز می‌تواند سوالاتی را مطرح کند و مکالمه را ادامه دهد. سیستم دستیار هوشمند MBUX از نوعی آواتار نیز در صفحه اطلاع‌رسانی و سرگرمی استفاده خواهد کرد. این آواتار می‌تواند حالات و عواطف مختلف سیستم مثل زمانی که دستیار آرام یا هیجان‌زده است را به نمایش بگذارد.



سیستم عامل جدید MB.OS همچنین مجهز به سیستم جهت‌یابی جدید MBUX Surround Navigation است. این فناوری از عناصر گرافیکی ۳بعدی پیشرفته استفاده می‌کند تا نقشه‌ای دقیق و پر از جزییات را به سرنشین‌ها نشان دهد. در آن می‌توان به اطلاعات مختلفی مثل داده‌های ترافیکی از جمله تعداد خودروها یا حتی سرنشین‌های نزدیک به جاده دسترسی داشت. در تمام حالات، بهترین مسیر پیش‌رو برای رسیدن به مقصد نیز به نمایش گذاشته می‌شود تا کار جهت‌یابی و پیدا کردن مسیر، راحت‌تر از همیشه انجام شده باشد.



ویژگی‌های جدید دیگری هم در این سیستم عامل استفاده شده است. به عنوان مثال، سرویس‌های استریم ویدیو به سرویس RIDEVU ارتقا داده شده‌اند که محصول کمپانی سونی است. همچنین به لطف همکاری مرسدس‌بنز با شرکت Antstream، کاربران به بازی‌های ویدیویی آرکیدمانند بسیاری نیز دسترسی خواهند داشت.

نظر دهید


در همین زمینه