شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌‌ام‌و I Vision Dee
تصویری از آینده سدان‌های الکتریکی

 

ب‌ام‌و در نمایشگاه CES 2023 از جدیدترین کانسپت خود رو نمایی کرد. این سدان که دورنمایی از آینده ب‌ام‌و را به تصویر می‌کشد؛ DEE به معنای تجربه احساس دیجیتال یا Digital Emotional Experience نامگذاری شده است.


ب‌ام‌و با ساخت این کانسپت آینده سدان‌های الکتریکی خود را به تصویر کشده که یکی از آنها سری 3 خواهد بود. باوارایی‌ها این سری از محصولات خود را بر اساس معماری جدید Neue Klasse خود می‌سازند و اولین نمونه تولیدی را سال 2025 روانه بازار خواهند کرد. Neue Klasse یا کلاس جدید اشاره به سری خودروهای تولیدی ب‌ام‌و در سال 1962 تا 1977 دارد که سدان و کوپه‌های اسپرتی بودند که این شرکت را از خطر ورشکستگی در بحران مالی 1950 نجات داد. این کلاس جدید دو میراث و دستاورد مهم دیگر داشت که یکی از آنها خط هافمیستر (که امضا طراح آن دوران ب‌ام‌و با نام ویلهلم هافمیستر) و بوجود آمدن مدل 2002 بود.


طراحی خارجی این سدان کانسپت بر اساس همان DEE بسیار ساده اجرا شده است. مانند تمام خودروهای ب‌ام‌و در نمای جلو شاهد جلوپنجره کلیوی شکل که عرض کلی خودرو را در بر گرفته‌اند و چراغ‌های دوبل خطی را در خود جای داده‌اند هستیم و در نمای جانبی نیز اصالت آن با خط خمیده هافمیستر تکمیل می‌شود.


همان فلسفه ساده سازی به کابین کشیده شده و در عکس‌ها شاهد فرمانی بیضی شکل با یک خط عمودی و یک خط افقی که در دو گوشه آن پنل‌های لمسی قرار گرفته هستیم. جلو داشبورد فاقد هر گونه کلید، نمایشگر، خروجی تهویه مطبوع و.. است تا هیچ نکته‌ای تمرکز و تجربه حس دیجیتال را از بین نبرد. یکی دیگر از فناوری‌های جدید در این کانسپت هدآپ دیسپلی سراسری آن است که دیتا را بر روی شیشه جلو نمایش می‌دهد. این سیستم در خودروهای تولیدی 2025 به بعد ب‌ام‌و نصب خواهد شد.


کانسپت DEE از جدیدترین نسخه E Ink این شرکت بهره می‌برد که برای اولین بار آن را در نوع سیاه و سفید بر روی iX معرفی کرد. این سیستم حالا می‌تواند تغییر رنگ را در 32 حالت رنگی تعویض کند که در نوع خود بی نظیر است.

 

نظر دهید