شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - توگ T10F
برنامه ترک‌ها برای ورود به اروپا

اگرچه چند روزی است که نمایشگاه CES 2024 به اتمام رسیده، اما اکنون زمان مرور فعالیت‌های یکی از شرکت‌کنندگان نسبتا کم سر و صدای این رویداد رسیده است. شرکت خودروسازی Togg با طی کردن هزاران کیلومتر، از ترکیه به لس‌آنجلس رفت تا محصول جدید خود یعنی خودروی T10F را به نمایش بگذارد. البته این برند ترکی می‌گوید که T10F «فقط یک خودرو» نیست و در واقع عبارت «یک دستگاه هوشمند متصل به اینترنت» را برای توصیف آن به کار برد.

البته که این‌ها همه بخشی از اغراق و بزرگ‌نمایی‌های رایج تبلیغات و بازاریابی هستند. با این وجود، توگ T10F محصول جالبی به نظر می‌رسد. به عنوان یک سدان فست‌بک الکتریکی که می‌خواهد ادامه‌دهنده مسیر کراس‌اوور T10X باشد، این خودرو از طراحی خاصی بهره می‌برد. طبق ادعای مدیران این برند، جلوپنجره تماما بسته‌شده خودرو با رگه‌های کرومی، قرار است یادآور برگ‌های گلبرگ‌های گل لاله باشد.

 

AutomobileFa Togg T10F CES 14021106 001



در کناره‌های این جلوپنجره، چراغ‌های جلوی LED با طراحی باریک و جذاب دیده می‌شوند که بالاتر از چراغ‌های روشنایی روز شبیه به بومرنگ قرار دارند. یک ورودی هوای بزرگ مرکزی هم دیده می‌شود. کمی عقب‌تر، آینه‌های کناری دیجیتال، دستگیره‌های نیمه‌پنهان در و خطوط منحنی منتهی به انتهای خودرو دیده می‌شوند.

همان‌طور که انتظار می‌رود،‌ فضای داخلی توگ T10F بسیار فناوری‌محور است و اول از همه، صفحه نمایش عریض و عظیم ۲۹ اینچی مربوط به سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی دیده می‌شود. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی دیجیتال هم در قالب پنل ابزار وجود دارد. در پایین آن‌ها،‌ یک صفحه نمایش دیگر ۸ اینچی وجود دارد که ظاهرا بخشی از فعالیت‌های خودرو مثل کنترل‌های مربوط به سیستم تهویه و مخاطبان گوشی‌های همراه را شامل می‌شود.

توگ اطلاعات چندان دیگری از کابین و سایر فناوری‌های استفاده‌شده در آن منتشر نکرد اما این موضوع را تایید کرد که T10F اولین خودروی این برند با فرمان حرارتی خواهد بود. با نگاه به تصاویر فضای داخلی می‌توان به برخی ویژگی‌های دیگر آن مثل شارژر بدون سیم گوشی‌های هوشمند و برخی دکمه‌های لمسی نیز پی برد. صندوق عقب خودرو ظرفیت ۵۰۰ لیتری دارد اما می‌توان با خم کردن صندلی‌های عقب، آن را به ۱۳۵۰ لیتر افزایش داد.

 

AutomobileFa Togg T10F CES 14021106 007



نسخه پایه و استاندارد خودرو از یک پیشرانه نصب‌شده در عقب بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را دارد. طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ این نسخه ۷.۲ ثانیه طول می‌کشد. علاقه‌مندان به یک نسخه تمام‌چرخ محرک دوموتوره نیز دسترسی خواهند داشت که قدرت خروجی ترکیبی آن به ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این نسخه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از سکون به فقط ۴.۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

توگ انتظار دارد که پیمایش الکتریکی خودرو با باتری قدرتمند Long Range، به ۶۰۰ کیلومتر در چرخه WLTP برسد. این باتری ۸۸.۵ کیلووات ساعتی است در حالی که باتری استاندارد ۵۲.۴ کیلووات ساعت است و انتظار می‌رود که بتواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر را طی کند. توگ می‌گوید که با استفاده از یک شارژر سریع DC ۱۸۰ کیلوواتی، می‌توان باتری را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد در تنها ۲۸ دقیقه شارژ کرد.

 

AutomobileFa Togg T10F CES 14021106 004



توگ T10F سال آینده در ترکیه عرضه خواهد شد و سپس، مدیران برند به دنبال بررسی راه‌های عرضه آن در اروپا خواهند رفت. به نظر می‌رسد که با وجود خساست مدیران توگ در انتشار اطلاعات و جزییات مربوط به محصولاتشان، آن‌ها برنامه‌های حساب‌شده و دقیقی برای ورود به بازار اروپا دارند.

نظر دهید


در همین زمینه