شبکه‌های اجتماعی

روشن شدن نورپردازی مجسمه Spirit of Ecstasy در دماغه محصولات رولزرویس غیرمجاز شد
AutomobileFa - Spirit of Ecstasy

قانونی عجیب از سوی اتحادهی اروپا

این خبر را می‌توان یکی از بدترین خبرهای ممکن برای ثروتمندانی که مالک محصولات رولزرویس هستند دانست! از این پس روشن شدن چراغ و نورپردازی مجسمه معروف قرار گرفته در دماغه محصولات رولزرویس که Spirit of Ecstasy نام دارد و با نام‌های دیگری چون «امیلی» نیز شناخته می‌شود در سرتاسر اتحادیه اروپا غیر مجاز است.

رولزرویس برای اولین بار از نورپردازی در مجسمه Spirit of Ecstasy برای مدل مفهومی 102EX در سال 2011 استفاده کرد. این آپشن پس از آن به سرعت در مدل‌های فانتوم، ریث، داون، گوست و کالینان نیز عرضه شد و جلوه‌ای منحصر به فرد را در زمان رانندگی در شب ایجاد می‌کرد.

پس از حرف و حدیث‌هایی مبنی بر صحت این خبر، روزنامه بریتانیایی دیلی میل با مقامات رولزرویس تماس گرفته و آن‌ها تایید کردند که به دلیل تغییر در مقررات اتحادیه اروپا در مورد سامانه‌های روشنایی اتومبیل، این آپشن از اوایل سال 2019 دیگر عرضه نمی‌شود.

 

  بخوانید > نسل جدید رولزرویس گوست معرفی شد  

 

بر اساس این خبر، نه تنها رولزورویس‌های جدید به این آپشن تجهیز نخواهند شد، بلکه مالکان مدل‌های قدیمی‌تر که خودروی آن‌ها دارای این آپشن 3500 پوندی است باید نسبت به تعویض مجسمه Spirit of Ecstasy اقدام کنند. اتحادیه اروپا علت وضع چنین قانونی را جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های نوری و کاهش نویز و نورهای اضافی اعلام کرده است.

سخنگوی شرکت رولزرویس در این باره گفت که این شرکت ضرر ناشی از تعویض این مجسمه‌ها را متقبل شده و این مساله را یک وظیفه اخلاقی خود در مقابل مشتریان می‌داند. مشتریان می‌توانند از بین پیکج‌های ارائه شده توسط این خودروساز یک مجسمه دیگر را برای نصب انتخاب کنند. به عنوان مثال Spirit of Ecstasy با روکش نقره یکی از گزینه‌های در دسترس برای مشتریان است. 

 

نظر دهید