شبکه‌های اجتماعی

تولید 14 خودرو الکتریکی در برنامه بلند مدت کیا
Automobile Farsi - Kia Motors

رهبری جهان در خودروهای خاص به کیا می‌رسد؟

 

 

کیا موتورز کره که بخشی از گروه هیوندای به شمار می‌آید طرح الکتریکی کردن خودروهای خود را ادامه داده و از دو سال پیش اجرای استراتژی «پلن S» را در دستور کار خود دارد حالا این شرکت با بازنگری در این استراتژی قصد دارد حجم سرمایه‌گذاری خود را در پنج سال آینده به 23.2 میلیارد دلار برساند و از این مقدار 46 درصد را صرف پروژه‌های جدید کند.

 

هدف فروش کیا موتورز برای سال 2022 فروش 3.15 میلیون دستگاه اتومبیل است که از این تعداد 160 هزار دستگاه برقی خواهد بود و در آینده این سهم از خودروهای الکتریکی به سرعت رشد خواهد کرد. کیا قصد دارد از سال 2023 سالانه دو خودروی الکتریکی جدید به بازار معرفی کرده و اولین نمایش مربوط به کیا EV9 خواهد بود.

 

        بخوانید -> کیا EV9 مفهومی در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شد

 

کیا موتورز قصد تولید 14 خودرو الکتریکی را تا سال 2027 داشته و در میان این مدل‌ها دو وانت بار و یک خودرو الکتریکی ارزان قیمت شهری نیز پیش‌بینی شده است. خط تولید خودروهای برقی کیا تنها در کره و چین فعال است اما این شرکت قصد دارد تا سال 2024 خط تولید اتومبیل‌های الکتریکی را در ایالات متحده و پس از آن در اروپا و هند راه اندازی کند.

 

بر طبق استراتژی کیا موتورز این شرکت تا سال 2030 بیش از 1.2 میلیون خودرو الکتریکی در سال تولید خواهد کرد و قرار است حجم تولید این شرکت تا این سال به 4 میلیون خودرو برسد که 50 درصد از آن سهم اتومبیل‌های هیبریدی و الکتریکی خواهد بود.

 

کیا موتورز همچنین قصد دارد تا سال 2030 حجم تولید باتری‌های لیتیومی مخصوص خودروهای خود را از 13 گیگاوات فعلی به 119 گیگاوات افزایش داده و تا 40 درصد در قیمت تمام شده باتری کاهش ایجاد کند.

 

از دیگر برنامه‌های کیا می‌توان حرکت این شرکت در توسعه خودروهای PBV یا تخصصی است یا هدفمند برای کار خاصی است که معمولا در شرکت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه‌ای از این دست خودروها وانت تک سرنشین مخصوص بازار کره است و قرار است برای تاکسی و خودروهای اشتراکی نیز مدل جدیدی از کیا نیرو عرضه شود. همچنین کیا قصد دارد تا 2025 اولین خودرو کاملا خودران را تولید کرده و تا سال 2030 رهبری چنین خودروهایی در جهان را در اختیار داشته باشد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه