شبکه‌های اجتماعی

مشخصات فنی کیا نیرو منتشر شد
Automobile Farsi - Kia Niro

تا پایان مارس در اروپا عرضه می‌شود

 

 

کیا از نسل دوم نیرو در نوامبر 2021 رونمایی کرد اما باید تا ژانویه 2022 برای مشخصات نیرو هیبرید منتظر می‌ماندیم. حالا کیا سوئد اولین شرکتی است که جزئیات نیرو پلاگین هیبرید و نیرو EV را منتشر کرده است.

 

در حالی که توان خروجی نیرو هیبریدی بدون تغییر 139 اسب‌بخار است و نسخه پلاگین هیبرید قدرت کمی دارد. سیستم پلاگین هیبرید از پیشرانه 1.6 لیتری GDI چهارسیلندر و پیشرانه الکتریکی با قدرت 83 اسب‌بخار به جای پیشرانه 60 اسب‌بخاری در مدل قدیمی است. بنابراین خروجی ترکیبی نیرو پلاگین هیبرید 182 اسب‌بخار است که نشان دهنده افزایش 43 اسب‌بخاری نسبت به نسخه قبلی است.

 

ارتقای مهم دیگر در مورد پیشرانه کیا نیرو استفاده باتری لیتیومی 11.1 کیلووات ساعتی است که طبق داده‌های اولیه، برد الکتریکی طولانی‌تری را به ارمغان آورده و تا 60 کیلومتر می‌رسد.

 

کیا نیرو EV از یک پیشرانه الکتریکی 201 اسب‌بخاری با گشتاور 255 نیوتن‌متر برخوردار است. در مقایسه با نسخه قبلی این مدل قدرت پیشرانه همین عدد را نشان می‌داد اما گشتاور آن پیشرانه 395 نیوتن‌‌متر بود. باتری این اتومبیل الکتریکی 64.8 کیلووات ساعت است که پیمایش 463 کیلومتری را فراهم کرده که 9 کیلومتر بیشتر از نسل قبل است.

 

این مدل از کیا نیرو جدید در 43 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد شارژ می‌رسد. البته کیا زمان شارژ اتومبیل با پریز خانگی را اعلام نکرده است.  کیا نیرو EV دارای ورودی مرکزی کوچک‌تر است که با می‌شود رنگ سیاه اطراف آن کمتر شده و یک درگاه شارژ اضافی زیر جلوپنجره در نظر گرفته شده است. نیرو پلاگین هیبرید نمی‌دانیم مشابه مدل الکتریکی است یا خبر زیرا ممکن است طراحان کیا تغییرات کوچکی را ایجاد کرده‌اند.

 

نسل دوم کیا نیرو بر اساس نسخه‌ای به شدت به روز شده نسبت به معماری نسل قبلی خود با سیستم تعلیق و فرمان بهینه‌سازی شده عرضه خواهد شد. تمامی مدل‌های این اتومبیل دارای ابعادی معادل 4420 میلی‌متر طول، 1825 میلی‌متر عرض، 1545 میلی‌متر ارتفاع و فاصله دو محور این اتومبیل 2720 میلی‌متر است.

 

نسل دوم کیا نیرو ابعاد بیرونی بزرگ‌تری داشته که باعث ایجاد کابینی جادارتر با فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب است. فضای بار بسته به نوع پیشرانه متفاوت است. فضای بار در مدل پلاگین هیبرید کیا نیرو 348 لیتر بوده و در مدل هیبریدی 451 لیتر است. این عدد برای مدل EV به 495 لیتر رسیده است.

 

در سوئد کیا نیرو در سه تریم و ورژن Action، Advance و Advance plus  موجود است. دو نمایشگر 10.25 اینچی در کنار هم به صورت استاندارد در همه نسخه‌ها استفاده شده است. در نسخه Advance دارای تودوزی چرم مصنوعی، صندلی دارای گرمکن، سیستم صوتی پیشرفته، هشدار نقاط کور فعال و در عقب برقی است، این در حالی است که نسخه Advance Plus ویژگی‌های بیشتری مانند نمایشگر هدآپ، پارک از راه دور، حالت خواب  شارژ بی‌سیم به قابلیت‌های نسخه قبل اضافه می‌شود.

 

کیا نیرو در سه نسخه هیبریدی، پلاگین هیبرید و الکتریکی در سوئد قابل سفارش بوده و طبق وعده کیا، این مدل تا پایان سه ماهه اول 2022 به بازار اروپا عرضه می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه