شبکه‌های اجتماعی

بایدن در مورد کوروت الکتریکی گفت: «اول من! اول من!»
Automobile Farsi- Joe Biden

شوخی هم نداشت!


جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجم آگوست کنفرانسی پیرامون برنامه‌های مرتبط با صنعت خودروی آمریکا اعلام کرد و بسیار خبرساز هم بود. از جمله این ادعای مهم که تا سال 2030 نیمی از خودروهایی که به بازار عرضه می‌شوند الکتریکی خواهند بود. اما یک نکته خیلی مهم از میان سخنان او که بسیاری به آن توجه نکردند در مورد قول و قرارش با مدیرعامل جنرال‌موتورز و شورولت کوروت جدید بود.


سران سه خودروساز بزرگ آمریکا، جنرال‌موتورز، فورد و استلانتیس نیز در این رویداد حاضر بودند که شامل مری بارا مدیرعامل جنرال‌موتورز، کسی که با بایدن در مورد کوروت C8 الکتریکی قول و قرارهایی گذاشته است نیز حضور داشت. جو بایدن در ابتدای سخنرانی‌اش گفت: « می‌خواهم به طور علنی اعلام کنم که مری قراری با من گذاشته، روزی که آن‌ها اولین کوروت الکتریکی را بسازند من باید آن را برانم.» برای این که مشخص کند که مزاحی در کار نیست اضافه کرد: « فکر می‌کنید شوخی می‌کنم؟ هیچ شوخی ندارم.»


همه می‌دانیم که جو بایدن هم یک عشق ماشین است. قبل‌تر هم دیدیم که قبل از رونمایی رسمی فورد f-150 لایتنینگ سوار آن شده بود. حالا حرفی که در مورد کوروت الکتریکی زده را یک جورایی درز دادن اطلاعات می‌توان حساب کرد. جدا از این که در کل طرفدار ماشین‌ها است، نقطه ضعف بزرگی برای شورولت کوروت دارد. او مالک اصلی یک کوروت استینگری 1967 با گیربکس چهار سرعته دستی و پیشرانه 327 اینچ مکعبی (5.3 لیتر) هشت سیلندر است. در زمانی که معاون رئیس‌جمهور بود نیز در برنامه خودرویی جی لنو حضور پیدا کرد و پشت فرمان کوروت قدیمی‌اش نشست.


فرمان اجرایی غیرالزام‌آور بایدن در مورد خودروهای الکتریکی شامل هر نوع استفاده از الکتروموتورها می‌شود. از انواع فناوری‌های هیبریدی گرفته تا خودروهای تمام‌الکتریکی. به همین علت سوالی که پیش می‌آید این است که آیا کوروتی که او از آن صحبت می‌کند، یک نمونه هیبریدی، که احتمالا با نام زورا عرضه خواهد شد، است؟ یا از کوروتی تمام‌الکتریکی حرف می‌زند که بعید است در نسل فعلی ظاهر شود؟ اگر ما جای او بودیم در مورد هر دو گزینه چنین قراری می‌گذاشتیم.

 

نظر دهید