شبکه‌های اجتماعی

نسخه هیبریدی نسل پنجم کیا اسپورتیج معرفی شد
Automobile Farsi - 2023 Kia Sportage Hybrid

در نمایشگاه خودروی لس‌‌آنجلس

 

کیا اوایل 2021 نسل پنجم کیا اسپورتیج را که مجهز به سیستم‌های ایمنی جدید و فناوری‌های به‌روز بود را رونمایی کرد. اسپورتیج جدید از ظاهری کاملا بازطراحی شده برخوردار است. حالا کیا در نمایشگاه خودروی لس‌‌آنجلس از کیا اسپورتیج هیبریدی مدل 2023 رونمایی کرده و در واقع نسخه‌های کیا اسپورتیج جدید را کامل کرد. اسپورتیج هیبریدی مانند نسخه‌های بنزینی فضای داخلی بهتری نسبت به نسل قبل از آن دارد و از فناوری‌های ایمنی جدید نیز برخوردار است.

 


کیا اسپورتیج جدید از نظر مصرف سوخت و میزان پیمایش
پیشرانه کیا اسپورتیج هیبریدی جدید 226 اسب‌بخار از ترکیب پیشرانه بنزینی 4 سیلندری 1.6 لیتری و پیشرانه برقی 44 کیلوواتی تولید می‌کند. قدرت تولید شده از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. کیا برای این مدل چهار حالت رانندگی اکو، اسپرت، اسمارت و اسنو را در نظر گرفته است.


کیا برای اسپورتیج هیبریدی جدید مصرف سوخت 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و میزان پیمایش 800 کیلومتری را هدف قرار داده است. برای مقایسه نسخه استاندارد بنزینی کیا اسپورتیج جدید از پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که قدرت آن 187 اسب‌بخار بوده و از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک برخوردار است که مصرف سوخت آن 11 لیتر در هر 100 کیلومتر است.


کیا اسپورتیج 2023، روی پلت‌فرم N3 بنا شده که پیش از این کیا سورنتو جدید نیز روی آن پیاده‌سازی شده بود. این مدل از استحکام بیشتری در پیج‌ها برخوردار بوده و سواری کنترل شده‌تری ارائه می‌کند. علاوه بر این سطح نویز ایجاد شده برای داخل کابین نیز با مواد به کار گرفته شده و عایق ایجاد شده کاهش یافته است.

 


طراحی نسل پنجم کیا اسپورتیج
اگرچه جلوپنجره معروف به «بینی ببری» به کیا اسپورتیج جدید نیز راه پیدا کرده و در کنار چراغ‌های LED قرار گرفته است اما طراحی جلوی اتومبیل جدید شلوغ‌تر از گذشته به نظر می‌رسد اما با اندازه بزرگ‌تر و نسبت‌های عضلانی‌تر در این شاسی‌بلند به خوبی جا خوش کرده‌است. بنا به تریم‌های مختلف کیا اسپورتیج جدید چرخ‌های 17 و 18 اینچی در دسترس هستند و مدل هیبریدی دارای نشان‌های ویژه مخصوص به خود است. کیا اعلام کرده برای معماری داخلی این مدل جدید از محصولات و متریال‌های سطح بالا استفاده کرده و همچنین طراحی مدرنی برای آن در نظر گرفته است. این بدان معنی است که از یک کنسول مرکزی نامتقارن در کنار خطوط هیجان انگیز در کنار اجزای معمولی همچون دریچه‌های تهویه و دستگیره درها استفاده شده است.


علاوه بر این، در تریم‌های بهتر، روکش‌های صندلی از چرم مصنوعی غیر حیوانی با دوخت‌های دقیق استفاده شده و دارای قلاب‌های یکپارچه برای کت، کیف و قراردادن کابل‌های شارژ هستند.

 

 


کیا برای این مدل جدید از اسپورتیج دو نمایشگر 12.3 اینچی را به صورت خمیده ترکیب کرده و یک نمایشگر 25 اینچی ایجاد کرده است. از این روش پیش از این مرسدس و کادیلاک نیز استفاده کرده بودند. سیستم رسانه‌ای کیا اسپورتیج 2023 مجهز به اندروید آتو، اپل کارپلی است و تنظیمات تهویه خودرو نیز به لمسی طراحی شده است.

 


ایمنی و فناوری
مدل‌های قبلی کیا اسپورتیج در آزمایش‌های ایمنی 5 ستاره را کسب کرده‌اند. به نظر می‌رسد مدل 2023 کیا اسپورتیج نیز این میراث را حفظ کرده و لیست بلند بالایی از تجهیزات ایمنی به رقابت می‌پردازد. سیستم‌های ایمنی همچون هشدار برخورد از جلو، هشدار توجه و تسلط راننده، سیستم کمک به حفظ خطوط، چراغ‌های LED اشاره کرد. علاوه بر این موارد، چندین ویژگی برای اولین بار در اختیار خریداران کیا قرار می‌گیرد، از جمله آن‌ها هشدارهای خروج ایمن، سیستم هشدار نقاط کور، اجتناب از برخورد و جلوگیری از برخورد با جلو و قابلیت تشخیص دوچرخه‌سوار و سایرفناوری‌های ایمنی جدید است.


کیا اسپورتیج هیبریدی در نسخه‌های مختلفی ارائه شده مانند LX، EX و SX و قرار است در سال 2022 به بازار عرضه شود، کیا همزمان با ارائه این مدل به بازار، قیمت آن را نیز اعلام خواهد کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه