شبکه‌های اجتماعی

نسل دوم کیا نیرو معرفی شد
Automobile Farsi - Kia Niro

در سه نسخه هیبریدی، پلاگین هیبرید و برقی

 

 

پنج سال از معرفی نسل اول کیا نیرو می‌گذرد، تقاضا برای کیا نیرو نسل اول بیش از 130 هزار دستگاه در سال است و اکنون نسل دوم نیرو در نمایشگاه قوای محرکه سئول به نمایش گذاشته شده‌است.


پیش از این نیز در اتومبیل فارسی به انتشار تیزرهای این نسل دوم کیا نیرو اشاره کرده بودیم که دست پرورده سر طراح کیا کریم حبیب است. کریم حبیب در طراحی کیا نیرو سعی کرده تا این اتومبیل جذاب‌تر از قبل باشد و از المان‌های هابانیرو کانسپت 2020 در طراحی آن استفاده کرده‌است. به طور مثال، کریم حبیب چراغ‌های کیا نیرو جدید را از یک نمودار کاردیوگرام الهام گرفته است. (کاردیوگرام نموداری است که به وسیله کاردیوگراف ثبت شده و نشان دهنده کار قلب است). یکی دیگر از جذابیت‌های کیا نیرو جدید تفاوت رنگ در ستون C اتومبیل با رنگ اصلی بدنه است اگرچه نسل اول این اتومبیل در ستون C دارای پنجره اضافی بود.


هرچند هنوز کیا هنوز مشخصات نیرو جدید را ارائه نکرده‌است اما آنچه مشخص است، نیرو جدید در سه نسخه هیبرید، پلاگین هیبرید و برقی تولید خواهد شد. نسخه پلاگین هیبرید این اتومبیل با دریچه اتصال شارژر در مرکز جلوبندی اتومبیل کاملا متمایز شده و قابل تشخیص است. کیا برای هیبریدها، حالت رانندگی جدیدی با نام GreenZone را ایجاد کرده‌است. که بر اساس داده‌های ناوبری در مناطق سبز به خودکار از انرژی الکتریکی استفاده خواهد کرد. به طور مثال در نزدیکی پارک‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس از حالت برقی بهره خواهد برد.


کیا نیرو جدید به سبک خودروی الکتریکی کیا EV6 طراحی و ساخته شده‌است. برای آن فرمان دو پره در نظر گرفته شده و دو صفحه نمایشگر دارد، تهویه آن نیز با دکمه‌های لمسی کنترل می‌شود. به طور گسترده‌ای در داخل خودرو از مواد بازیافتی استفاده شده است. به طور مثال سقف آن از کاغذهای بازیافتی و روکش صندلی‌ها از برگ‌های اکالیپتوس ساخته شده‌است. از این ترفند برای کاهش حجم صندلی‌ها استفاده شده و نازک‌تر به نظر می‌رسند همچنین این موضوع به فضای کابین اتومبیل کمک کرده‌است.


نسل دوم کیا نیرو در سال 2022 وارد بازار خواهد شد و نسخه‌های هیبریدی آن در سه ماهه اول سال و نسخه برقی کیا نیرو در سه ماهه دوم سال تولید خواهد شد. به نظر می‌رسد پیش از این زمان جزئیات پیشرانه این اتومبیل در نسخه‌های مختلف نیز از سوی کیا منتشر شود.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه