شبکه‌های اجتماعی

کیا EV9
کیا EV9 - 2024 Kia EV9
پرچم‌دار الکتریکی‌های کیا معرفی شد 

 

شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای الکتریکی از محبوبیت و جایگاه خاصی بهره می‌برند و تعداد آن‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. تمام خودروهای تولید شده در این کلاس یک نقطه مشترک دارند و آن قابلیت حمل 5 سرنشین در دو ردیف است و تنها چند استثنا مانند ریویان R1S و تسلا مدل X وجود دارد که قابلیت حمل 7 سرنشین را دارند. حالا با معرفی کیا EV9، تعداد شاسی‌بلندهای الکتریکی 7 نفره افزایش پیدا خواهد کرد.


کیا EV9 نخستین بار سال 2021 به عنوان یک کانسپت معرفی شد و حالا پس از دو سال نسخه تولیدی از نظر طراحی کاملا به آن نسخه وفادار است. نمای رو به رو مانند بسیاری از خودروهای الکتریی ساده و به صورت بسته طراحی شده، اما در این جا برای حفظ اصالت ما بین دو چراغ عمودی LED همراه با دیلایت‌های نواری با خطوط شکسته که تا سپر کشیده شده، به صورت تزئینی از جلوپنجره پوزه ببر استفاده کرده‌اند. نمای کناری به لطف ترکیب خط‌های برجسته و قوس‌های نرم جلوه‌ای منحصر به فرد دارد که آن را تنومندتر نشان می‌دهد. دستگیره‌های مخفی، رینگ‌های منحصر به فرد و آیرودینامیک دو رنگ، قوس گلگیر‌ها، ستون‌های هم رنگ و سقف شناور از دیگر ویژگی‌های این نما به شمار می‌روند. نمای عقب کیا EV9 نیز به واسطه در بزرگ بار، چراغ‌های LED با فرم شکسته و جدید، زیر سپر دو رنگ و اسپویلر یکپارچه در اوج سادگی بسیار با وقار و شیک طراحی شده است.

 


کابین کیا EV9 نیز مانند طراحی خارجی از استایلی ساده بهره می‌برد. کیا می‌گوید EV9 از یک داشبورد پانوراما شناور بهره می‌برد که تنها 5 کلید فیزیکی بر روی آن وجود دارد. مانند بیش‌تر خودروهای امروزی که از مرسدس بنز الهام گرفته‌اند دو نمایشگر 12.3 اینچ قرار گرفته‌اند. نکته جالب و عجیب وجود نمایشگر 5 اینچ تنظیمات تهویه مطبوع بین این دو نمایشگر است. زیر این نمایشگر عریض یک تریم خاکستری دیده می‌شود که بر روی آن دکمه‌های لمسی برای کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی دیده می‌شود. شیفتر بر روی ستون فرمان نصب شده و به همین دلیل کنسول میانی کمی عقب‌تر و خلوت‌تر از دیگر نمونه‌ها در این کلاس است. در این قسمت جا لیوانی، جای کارت و گوشی، دکمه‌های سنسور پارک، اتوهلد، کنترل در سرپایینی، پد شارژ گوشی و زیر آرنجی قرار دارد.


با توجه به اینکه ردیف سوم مهمترین ویژگی کیا EV9 محسوب می‌شود، تنها یک عکس از آن گرفته شده که به خوبی فضای پا را در این قسمت نشان نمی‌دهد، اما کیا در این خصوص می‌گوید: در این قسمت فضای کافی و امکانات رفاهی خوبی به سبک lounge-style وجود دارد. ردیف دوم کیا EV9 که از صندلی‌های کاپیتانی بهره می‌برد، می‌توانند 180 درجه بچرخند تا با ردیف سوم در تعامل باشد. به نظر نمی‌رسد که این چرخش فضای پا بیشتری در اختیار سرنشینان عقب بگذارد، اما از نظر فضای زانو قطعا راحتی بیشتری بوجود خواهد آمد. از نظر امکانات رفاهی در این قسمت جالیوانی و پورت‌های شارژ وجود دارد.


کیا مشخصات فنی این خودرو را منتشر نکرده است. کیا EV9 بر اساس پلتفرم E-GMP توسعه پیدا کرده و انتظار می‌رود تولید آن در ابتدای پاییز سال جاری آغاز شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه