شبکه‌های اجتماعی

هیوندای گرنجور کلاسیک به اتومبیل الکتریکی تبدیل می‌شود
AutomobileFarsi - Hyundai Grandeur EV

محبوب‌ترین خودرو تاریخ هیوندای الکتریکی می‌شود

 

 

هیوندای گرنجور از اتومبیل‌های کلاسیک این شرکت تبدیل به خودرو الکتریکی می‌شود. این دومین خودرو کلاسیک هیوندای است که توسط این شرکت به خودرو الکتریکی تبدیل شده و جزئی از برنامه سری Heritage این شرکت است. این برنامه علاوه بر یادآوری تاریخ باشکوه این برند و مدل‌های آن، به محبوبیت خودروهای الکتریکی می‌پردازد. اولین مدلی که در این برنامه قرار داشت هیوندای پونی بود که در ابتدای سال ارائه شده و اکنون هیوندای قصد دارد تا سدان گرنجور را نیز در همین مسیر قرار دهد.


هیوندای گرنجور در کره جنوبی 35 سال و در شش نسل به فروش رسید. این مدل از هیوندای برای کره‌ای‌ها یک خودرو معمولی نیست، هیوندای گراندور سال گذشته با کسب 145 هزار رای به عنوان محبوب‌ترین خودرو کره شناخته و در طول این 35 سال به عنوان پرفروش‌ترین خودرو عرضه شد. به همین دلیل است که هیوندای تصمیم گرفت از نسل اول این سدان بزرگ یک ریستومود بسازد.


برای طراحی داخلی هیوندای گرنجور بازپروری شده هشت ماه از بهترین متخصصین دکوراسیون داخلی خودرو زمان صرف کردند و جای تعجب نیست که بزرگ‌ترین تغییرات در داخل کابین این اتومبیل شکل گرفته‌است. از نسل قبلی خودرو فرم کلی کابین و غربیلک فرمان بزرگ آن حفظ شده و بقیه اتومبیل دستخوش تغییر شده است.


در داشبورد هیوندای گرنجور برقی طبق آخرین مد روز دنیا دو صفحه نمایش تعبیه شده که برای دستگاه‌ها و سیستم رسانه‌ای استفاده شده است. به جای کنسول مرکزی نیز یک صفحه نمایش لمسی دیگر برای کنترل تهویه خودرو در نظرگرفته است. سطح جلوی صندلی‌ها از مخمل و پشتی‌ها با چرم طبیعی ساخته شده‌اند. این خودرو به‌روز شده از 18 اسپیکر در چهار جانب خودرو تعبیه شده که نشان از توجه ویژه طراحان به سیستم صوتی خودرو است.


نمای بیرونی هیوندای گرنجور به سختی دستخوش تغییر شده و از جمله آن می‌توان به تغییر جلوپنجره، چرخ‌های جدید و چراغ‌های LED عقب خودرو اشاره کرد. در خصوص مکان مخصوص شارژ کردن اتومبیل نیز منتشر نشده و اطلاعاتی در دسترس نیست. با این حال این موضوع چندان مهم نیست زیرا قرار است این اتومبیل به عنوان میراث هیوندای تنها به نمایش درآمده و برای این منظور استفاده خواهد شد. هیوندای گرنجور الکتریکی هم اکنون در استودیو موتور هیوندای همراه با هیوندای پونی به نمایش گذاشته شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه