شبکه‌های اجتماعی

اولین خودرو ملی امارات برای بار دوم رونمایی شد
اتومبیل فارسی - Al Damani DMV۳۰۰

به نام چین، به کام امارات

 

امارتی‌ها برای بار دوم از یک خودرو چینی به عنوان اولین خودرو ملی خود رونمایی کردند.


خبری در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها منتشر شده که بر اساس آن گفته می‌شود که اولین خودروی ملی امارات با سرمایه‌گذاری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تولید شده است، اما واقعیت این است که اماراتی‌ها هرازگاهی از یک خودرو ملی بخوانید چینی رونمایی می‌کنند!


بر اساس داده‌های اعلامی در این خبر، امارات متحده عربی طی سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه طراحی و تولید خودروهای الکتریکی را آغاز کرد تا بتواند در آینده صنعت خودرو سهم زیادی را به خود اختصاص دهد. در همین راستا این کشور به تازگی از نخستین خودروی ملی- الکتریکی خود با نام Al Damani DMV۳۰۰ پرده برداشت. این خودرو تمام برقی به شکل کامل در امارت طراحی و تولید شده است.


اما حقیقت ماجرا چیست؟

واقعیت جذاب ماجرا این است که خودرویی که اماراتی‌ها به اسم خودرو ملی خود رونمایی کرده‌اند یکی از محصولات دانگ‌فنگ است که ظاهرا با سرمایه‌گذاری یک شرکت‌‌ اماراتی به اسم ام.گالری در این کشور مونتاژ شده‌است.


دانگ فنگ E3 که به آن سری 3 (ُSeres 3) نیز گفته می شود تنها با تغییر لوگو در امارت متحده مونتاژ شده است. قبلا نیز یک شرکت دیگر به نام سنداستورم الریم اقدام به مونتاژ یک خودرو شاسی‌بلند چینی کرده بود که این خودرو در واقع نسخه ریبج شده فودی لندفورت بود.


مشخصات فنی دانگ‌ فنگ SERES E3

بررسی مشخصات شاسی بلند اقتصادی دانگ فنگ E3، در سایت این کمپانی نشان می‌دهد که این اس یو وی به یک موتور برقی ۱۲۰ کیلوواتی (۱۶۱ اسب بخاری) مجهز است که قادر است گشتاور ۳۰۰ نیوتن متری ایجاد کند. در بخش جعبه دنده نیز، این خودرو دیفرانسیل جلو است و موتور قدرت خود را به مجموعه چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 

موتور این شاسی بلند به باتری لیتیومی ۵۲.۵۶ کیلووات ساعتی مجهر است که با هر بار شارژ شدن کامل قادر است مسافتی برابر با ۴۰۵ کیلومتر را طی کند. ابعاد دانگ فنگ E3 برقی در طول ۴۳۸۵ میلی متر، در ارتفاع ۱۸۵۰ میلی متر و ۱۶۵۰ در عرض است. فاصله دو محور نیز به ۲۶۵۵ میلی متر می‌رسد.

 

حداکثر سرعت این اس یو وی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است و به شکل متوسط شاخص صفر تا ۱۰۰ کیومتر را در ۸.۹ ثانیه به ثبت می‌رساند.

 

امکانات رفاهی و ایمنی دانگ فنگ سری E3 الکتریکی

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، سیستم تهویه غیر اتوماتیک، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای، بلوتوث، شارژ بی سیم، پورت یو اس بی، استراحتگاه دست، گرم کن و تهویه صندلی ها، سنسور باران، اسکای روف، تنظیم الکتریکی صندلی ردیف جلو و ... اشاره کرد.

 

در بخش ایمنی نیز امکاناتی نظیر دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، رادار پارک عقب و جلو، ورود بدون کلید،‌ای بی اس، ایی بی دیی، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس، ایربگ و... وجود دارد.

 

 خودرو ملی اماراتی ها، نسخه مونتاژی فودی لندفورت

AutomobileFa خودرو بنزینی امارات

 

 

 خودرو ملی اماراتی ها، نسخه مونتاژی دانگ فنگ E3

AutomobileFa خودرو برقی امارات

 

  دانگ فنگ E3

AutomobileFa دانگ فنگ 1 E3

 

 AutomobileFa دانگ فنگ E3 2

 

AutomobileFa دانگ فنگ E3 3

نظر دهید


در همین زمینه