شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دانگ فنگ ای پای 007
زیربرند جدید دانگ فنگ

 شرکت خودروسازی دانگ‌ فنگ اعلام کرد که مدل جدید ای‌ پای 007، موفق به کسب پنج ستاره ایمنی در آزمون‌های موسسه C-NCAP شده است. این خودرو در آزمون‌های مختلفی از جمله برخورد از جلو با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت، برخورد جانبی با سرعت 32 کیلومتر بر ساعت و همچنین ارزیابی ایمنی کودکان، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.

در آزمون برخورد از جلو، بدنه خودرو به خوبی انرژی ضربه را جذب کرده و فضای داخلی کابین سالم مانده است. کیسه‌های هوا به موقع باز شده و از سرنشینان محافظت کرده‌اند. در آزمون برخورد جانبی نیز، ساختار بدنه خودرو به خوبی از سرنشینان محافظت کرده و کیسه‌های هوا به موقع باز شده‌اند.

علاوه بر این، سیستم‌های ایمنی فعال خودرو نیز عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. به عنوان مثال، سیستم تماس اضطراری به طور خودکار پس از تصادف فعال شده است. همچنین، سیستم قطع برق باطری نیز به درستی عمل کرده و از بروز خطر آتش‌سوزی جلوگیری کرده است.

 

AutomobileFa DongFeng yipai007 2 14030509

 

 مشخصات دانگ فنگ ای پای 007

در تاریخ ۱۰ نوامبر 2023، دانگ فنگ زیربرند جدید خود با نام ای پای (eπ) را که بر روی خودروهای انرژی نوین تمرکز دارد، رسماً راه‌اندازی کرد تا به هدف ۱۰۰ درصد برقی شدن تا سال ۲۰۲۴ نزدیک شوند. اولین مدل ای پای با نام eπ 007 در نسخه‌های تمام برقی و برد گسترده (EREV) عرضه می‌شود. برای دانگ فنگ، حرف e نماد الکتریکی، انرژی، اکتشاف و احساسات است و π نشان‌دهنده روحیه علمی انسان برای کاوش ناشناخته‌ها است. در حال حاضر، سه برند اصلی تحت این شرکت وجود دارد: وویا، واریر و دانگ فنگ که بازارهای عمده تا لوکس را پوشش می‌دهند و شامل خودروهای بنزینی و انرژی نوین می‌شوند. علاوه بر این، برند دانگ فنگ شامل زیربرندهای آئولوس، فورتینگ، ای پای، ونوسیا و نامی نیز می‌شود. دانگ فنگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیون دستگاه خودروی انرژی نوین به فروش برساند.

ای پای 007 بر اساس معماری کوانتومی دانگ فنگ ساخته شده است. این خودرو به عنوان یک سدان متوسط تا بزرگ با ابعاد ۴۸۸۰/۱۸۹۵/۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۹۱۵ میلی‌متر، مصرف‌کنندگان جوان را هدف قرار می‌دهد. این خودرو پس از عرضه با بی وای دی هان و چانگان چی‌ یوان A07 رقابت خواهد کرد.

ای پای 007 به صورت استاندارد به سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲+ مجهز است که توسط ۳۱ سنسور پشتیبانی می‌شود و می‌تواند قابلیت‌هایی مانند پارک خودکار و جلوگیری از برخورد با موانع را شامل می‌شود.

ای پای 007 مجهز به سیستم پیشرانه دانگ فنگ مک ای است که در نسخه‌های تک موتوره و دو موتوره موجود است. نسخه تک موتوره شامل نسخه کم قدرت با موتور الکتریکی 215 اسب بخار و نسخه پرقدرت با موتور الکتریکی 268 اسب بخار است. نسخه دو موتوره به دو موتور الکتریکی 268 اسب بخاری مجهز شده است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۳ ثانیه است. باتری از نوع فسفات آهن لیتیومی است که در مدل برد گسترده دارای برد کلی ۱۲۰۰ کیلومتر و مصرف انرژی الکتریکی ۱۱.۹ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در حالت شارژ سریع، پر کردن باتری از ۳۰ تا ۸۰ درصد ۲۶ دقیقه طول می‌کشد.

 

AutomobileFa DongFeng yipai007 3 14030509

نظر دهید


در همین زمینه