شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هاوال H9
به همراه برخی جزییات و عملکرد فنی آف‌رودمحور

هاوال که یکی از برندهای باکیفیت و موفق گروه گریت‌وال‌موتور محسوب می‌شود، تصاویر جدیدی از نسل دوم مدل محبوب خود یعنی H9 را منتشر کرده است. این تصاویر، اولین نگاه رسمی ما به این شاسی‌بلند مستحکم و آف‌رودی است.

 

گریت‌وال که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای بخش خصوصی چین است، برندهایی با محصولات متنوع و متفاوت را در اختیار دارد. هاوال در زمینه طراحی و تولید کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها متخصص است و بخش قابل‌توجهی از اعتبار خود را مدیون سه مجموعه محصول موفق است. مجموعه H-Series که روی تولید شاسی‌بلندهای کلاسیک و شهری تمرکز دارد، مجموعه Dog Series که به تولید خودروهای آف‌رودی سبک می‌پردازد و مجموعه Dragon Series که به طراحی محصولات با انرژی‌های جدید مشغول است. نسل قبلی مدل H9 به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد و ابعاد نسل دوم آن، تغییر چندانی نکرده است.

 

 

AutomobileFa Haval H9 14021023 002

جلوپنجره بزرگ هاوال H9 احتمالا اولین عنصری است که به چشم می‌آید. چراغ‌های جلوی دایره‌ای و آشنا نیز به شناسایی هر چه سریع‌تر خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند سایز متوسط تا بزرگ کمک کرده است. در فضای داخلی آن، فرمان تازه‌ای با طراحی بهبودیافته و یک صفحه مرکزی معلق دیده می‌شوند. همانند سایر مدل‌‌های خط تولید هاوال، در نسل دوم H9 نیز با هدف تقویت کاربردها و عملکرد نیمه‌کلاسیک، دکمه‌های فیزیکی متعددی وجود دارد.

 

هاوال H9 در بخش پیشرانه، دو گزینه ۲ لیتری بنزین و ۲.۴ لیتری دیزلی را در اختیار مشتریان گذاشته و دو جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک و ۹ سرعته اتوماتیک نیز برای انتخاب وجود دارند. نسل اول H9 مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتن‌متر را دارد و به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است. هاوال H9 جدید مجهز به قفل‌های دیفرانسیل در هر دو محور جلو و عقب و نسل دوم از سیستم کنترل تمام‌سطوح با حالت‌های مختلف رانندگی است و همچنین، از ویژگی‌های دیگری نیز مثل کروز کنترل مخصوص آف‌رود بهره می‌برد.

 

AutomobileFa Haval H9 14021023 003


اگرچه برای دریافت جزییات بیشتر باید همچنان منتظر بمانیم، اما تصاویر نسل دوم هاوال H9 نشان می‌دهند که با یک مدل پرقدرت و جذاب روبه‌رو خواهیم شد. هاوال در سال ۲۰۲۳ با عرضه نسل دوم مجموعه Big Dog و معرفی مدل‌هایی مثل Raptor سر زبان‌ها افتاد. اکنون که تصاویر نسل دوم H9 منتشر شده، این برند دوباره زبان طراحی پویا و مدرن خود را به نمایش گذاشته است. به نظر می‌رسد که در این نسل، تاکید بیشتری بر توانایی‌های آف‌رود خودرو وجود داشته و در تصاویر منتشرشده، آن را در حال آزمایش در سطوح مختلف و چالش‌برانگیزی مشاهده می‌کنیم.

نظر دهید


در همین زمینه