باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
نسل جدید تویوتا راو 4 در ایران رونمایی شد
یکشنبه, 01 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط شرکت نامی خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی -تیگو 9
چری با دست پر به پکن آمده است

چری بالاخره مدل موردانتظار و قدرتمند جدید از خانواده تیگو را در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ معرفی کرد. تیگو ۹ به عنوان محصول کاملا جدید و سنگین‌وزن چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین بار در معرض دید عموم در پکن قرار خواهد گرفت.

چری تیگو ۹ در جایگاه پرچم‌دار جدید لوکس و بسیار پیشرفته خانواده تیگو، از ویژگی‌های بارزی مثل قدرت فنی مثال‌زدنی، تجربه رانندگی ایمن و راحت‌تر و سطوح جدید رفاهی و لوکس بهره می‌برد و تعریف تازه‌ای از استانداردهای تجهیزاتی ارائه می‌کند. تیگو ۹ بر اساس زبان طراحی آشنا و چشم‌نواز خانواده تیگو بنا شده و ظاهر کلی چشم‌نواز و جذابی دارد. از عناصر برجسته طراحی آن می‌توان به جلوپنجره الماس‌مانند، چرخ‌های سایز بزرگ و چراغ‌های عقب جذاب اشاره کرد.

 

چری تیگو ۹ مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی

 

در فضای داخلی چری تیگو ۹ استفاده قابل‌توجهی از مواد چرمی و چوبی شده تا تعهد آن به ارائه یک فضای لوکس و راحت بیشتر به چشم بیاید. یک نمایشگر مرکزی بزرگ و باکیفیت ۱۵.۶ اینچی نیز دیده می‌شود که قرار است به عنوان مرکز مدیریت و کنترل نرم‌افزارها و فناوری‌های سرگرمی‌محور و اطلاع‌رسان فعالیت کند.

 

محصول جدید خانواده تیگو احتمالا در دو نسخه پلاگ‌این هایبریدی و بنزینی عرضه خواهد شد که نسخه بنزینی آن مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت (TGDI) که قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر است. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک یا ۷ سرعته دوکلاچه متصل خواهد شد. نسخه پلاگ‌این هایبریدی چری تیگو ۹ نیز از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی در کنار پیشرانه الکتریکی و بسته باتری تشکیل شده و قدرت خروجی آن به ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد. 



چری تیگو ۹ به جدیدترین نسل فناوری سوپرهایبریدی مخصوص چری یعنی Q-POWER مجهز است و از مزایایی مثل قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه و کم‌تر و البته شارژ سریع بهره می‌برد. طبق اطلاعات رسمی منتشرشده، این خودرو فقط ۵.۲ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و مسافت ترکیبی قابل پیمایش آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. گفته شده که برای شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری آن فقط ۲۰ دقیقه موردنیاز است. تیگو ۹ از فناوری خودران سطح L2.5 و همچنین، ۱۹ کارکرد و سامانه کمک‌رسان ADAS نیز بهره می‌برد و ویژگی‌های ایمنی آن را می‌توان بالاترین سطح ارائه‌شده در خط تولید مجموعه دانست. گفتنی است که این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه‌های معتبر C-NCAP،‌ ANCAP و EUCAP نیز شده است.


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها