باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
نسل جدید تویوتا راو 4 در ایران رونمایی شد
یکشنبه, 01 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط شرکت نامی خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - آئودی Q4 E-Tron
توسط نادین خودرو عرضه می‌شود

 شرکت نادین خودرو با کراس‌اوور برقی آئودی Q4 E-Tron در نمایشگاه خودروی مشهد 1403 حضور پیدا کرد.

زمستان سال گذشته شرکت نادین خودرو طی مراسمی از محصول وارداتی جدید آئودی Q4 E-Tron رونمایی کرد و خبر از واردات و عرضه این خودروی برقی آئودی برای بازار ایران داد. این شرکت که وارد کننده محصولات آئودی در ایران است اخیرا مدل‌های A3، A4 و Q3 را نیز برای سامانه جانبازان عرضه کرده بود. اکنون این شرکت قصد دارد کراس‌اوور برقی آئودی Q4 E-Tron را در سامانه وارداتی‌ خودروهای برقی عرضه کند و حالا این محصول آئودی را در نمایشگاه خودروی مشهد 1403 به نمایش گذاشته است.

 

معرفی آئودی Q4 E-Tron

آئودی Q4 e-tron یک کراس اوور کامپکت برقی است که که بر اساس پلتفرم برقی MEB گروه فولکس واگن ساخته شده است و چهارمین مدل تمام برقی در سری آئودی e-tron پس از آئودی Q8 e-tron ،e-tron GT و Q2L e-tron است.  نسخه تولیدی Q4 E-Tron اولین بار در آوریل 2021 رونمایی شد.

آئودی Q4 E-Tron در حقیقت نسخه برقی مدل بنزینی آئودی Q4 است. این خودرو در چندین تیپ متفاوت تولید شده است که هر تیپ با یک عدد دو رقمی مشخص می‌شود. پایین‌ترین تیپ این کراس‌اوور، تیپ 35 نام دارد. تیپ 50 این خودرو با دو موتور الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک توسط نادین خودرو برای بازار ایران عرضه خوهد شد. نسخه‌های وارداتی آئودی به ایران،‌ ساخت چین هستند و توسط شرکت فاو چین مونتاژ شده‌اند.

 

مشخصات ظاهری آئودی Q4 E-Tron

آئودی Q4 e-tron با طراحی جسورانه خود، تلفیقی هوشمندانه از طراحی کلاسیک و مدرن است. جلوپنجره بسته این خودرو، نشانی از هویت الکتریکی آن است، اما در عین حال به ظاهری آشنا و جذاب شبیه خودروهای بنزینی مجهز شده است. سپر عضلانی و خطوط تیز، چهره‌ای خشن و قدرتمند به این کراس‌اوور بخشیده است. از نمای جانبی، ابعاد متناسب و خطوط برجسته بدنه، حس دینامیک و اسپرت را به بیننده منتقل می‌کنند. رینگ‌های بزرگ و اسپرت نیز به جذابیت این خودرو می‌افزایند. در قسمت عقب، چراغ‌های یکپارچه و گرافیک جذاب آن‌ها، طراحی مدرن و آینده‌نگرانه خودرو را تکمیل می‌کند. با این حال نمای عقب در مقایسه با نمای جلو طراحی نسبتا ساده‌تری دارد.

کابین آئودی Q4 e-tron تجربه‌ای کاملاً متفاوت از رانندگی را ارائه می‌دهد. طراحی منحصر به فرد فرمان چند ضلعی با دکمه‌های کنترلی نورپرداز، داشبوردی با نمایشگر مرکزی متمایل به سمت راننده و دریچه‌های هوای چند ضلعی، فضایی مدرن و جذاب را ایجاد کرده است. کنسول میانی برجسته با تعداد محدودی کلید فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه، سادگی و زیبایی را همزمان به نمایش می‌گذارد. دستیار صوتی آئودی و نمایشگر هداپ دیسپلی با واقعیت مجازی، فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند که به این خودرو اضافه شده‌اند. طراحی اسپرت صندلی‌ها از جنس چرم باکیفیت و فضای کافی برای سرنشینان و بار، راحتی و کارایی را در کنار هم قرار داده است.

 

 

مشخصات فنی آئودی Q4 E-Tron

آئودی Q4 e-tron وارداتی نادین خودرو مجهز به دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب است و با سیستم چهار چرخ محرک امکان تولید 313 اسب بخار قدرت و 472 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا صد آئودی Q4 e-tron برابر با 6.8 ثانیه است که در بین شاسی بلند های کامپکت عدد قابل توجهی به شمار می رود. تیپ 50 آئودی Q4 e-tron با ظرفیت باتری 84.8 کیلو وات ساعتی میتواند حدود 560 کیلومتر را پیمایش کند. شارژ کامل باتری‌های این خودرو با برق شهری 12 ساعت به طول می‌انجامد.

 

امکانات ایمنی و رفاهی آئودی Q4 E-Tron

طبق کاتالوگ منتشر شده توسط شرکت نادین خودرو از امکانات ایمنی و رفاهی نسخه وارداتی آئودی Q4 e-tron به بازار ایران می‌توان به کیسه هوای راننده، سرنشین و پرده‌ای، سیستم پایش فشار باد تایر، سیستم‌های ترمز کمکی EBA، BAS، BA ، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم‌های ضد لغزش، سیستم‌های کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، ترمز فعال، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، ضریب متغیر فرمان،رادار جلو وعقب، دوربین 360 درجه و ... اشاره کرد. همچنین از تجهیرات رفاهی این خودرو می‌توان به کروزکنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، استارت از راه دور، پیش گرمایش باتری در هوای سرد، چراغ‌های LED، دی‌لایت، سنسور نور و باران، آینه‌های جانبی برقی به همراه تاشو برقی، نمایشگر 11.6 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، بلوتوث، پشتیبانی از فرمان صوتی راننده، کلیدهای کنترلی چند منظوره روی فرمان، کلاستر 10.25 اینچی دیجیتال، تودوزی چرمی، سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه 8 بلندگو، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان عقب و تصفیه کننده هوای داحل کابین اشاره کرد.

 

 









 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها