شبکه‌های اجتماعی

بازگشت رنو پنج توربو افسانه‌ای با قدرت 400 اسب بخار
Automobile Farsi - Legende Turbo 3

به لطف اندکی ذوق، فناوری مدرن و پول زیاد

 

این روزها قوانین آلایندگی در دنیای اتومبیل‌ها هر روز دست و پاگیرتر می‌شوند و خودروسازان را بیشتر به سمت کنار گذاشتن پیشرانه‌های درون‌سوز و استفاده از فناوری‌های جایگزین سوق می‌دهند. به این معنی که هاچ‌بک‌های اسپرت و قدرتمند که دهه‌ها جزو جذابیت‌های صنعت خودرو در سراسر دنیا به حساب می‌آمدند نیز دیگر از پیشرانه‌های بنزینی نیرو نخواهند گرفت و آن‌ها هم تبدیل به اتومبیل‌هایی الکتریکی می‌شوند. در مقابل شرکت‌هایی هستند که اشتیاق فراوانی برای بازگرداندن خودروهای کلاسیک و قدیمی به چرخه حیات دارند. لجند اتومبیلز یکی از این مراکز زنده نگاه داشتن روح خودروهای قدیمی دوست داشتنی است و در تازه‌ترین پروژه به سراغ رنو 5 توربوی مشهور رفته است و آن را به مدد فناوری‌های مدرن به زندگی برگردانده است.


با حفظ اصالت و هویت طراحی رنو 5 دوست داشتنی موتور میانی، Legende Automobiles تفسیر مدرنی از آن را به نمایش گذاشته است. بدنه منحصر به فرد آن عمدتا از فیبر کربن تهیه شده و دست ساز است. به این ترتیب وزن پایین آن را نگاه داشته‌اند و گلگیرهای پهن‌تری نیز برایش در نظر گرفته‌اند تا چرخ‌های بزرگ‌ترش به راحتی جای بگیرند. در محور جلو از رینگ‌های 16 اینچی با پهنای 8 اینچ و در عقب رینگ‌های 17 اینچی با عرض 11 اینچ استفاده شده است. طراحی با اصالت و هیجان‌انگیز بدنه این رنو را چراغ‎های LED مدرن آن کامل می‌کنند. این چراغ‌ها که با ظرافت قابل توجه‌ای طراحی شده‌اند جای نمونه‌های سنتی با لامپ حبابی را گرفته‌اند.


در داخل اتاق این رنو نیز کار به زیبایی و ظرافت انجام شده است. تم خاکستری که خط‌هایی به رنگ نارنجی تند، یکنواختی محیط را در هم شکسته و به آن هیجان بخشیده است. خبری از عقربه‌ها و آمپرهای آنالوگ پشت فرمان این اتومبیل نیست و تمام اطلاعات اتومبیل به وسیله یک صحفه کیلومتر تمام دیجیتال به اطلاع راننده رسانده می‌شود. یکی از نقاط قوت رنو 5 توربو 3 برخورداری از سیستم تهویه دو ناحیه‌ای است.


پیشرانه چهار سیلندر توربو 400 اسب بخاری رنو 5 توربو 3 مانند نسخه‌ اولیه در انتهای خودرو نصب شده است. گیربکسی که برای آن در نظر گرفته شده یک نمونه سکوئنشال (که در آن دنده‌ها به ترتیب سبک یا سنگین می‌شوند.) است که جای جعبه‌دنده 5 سرعتی اولیه را گرفته است. اطلاعات فنی دقیق‌تری از این رنو جذاب منتشر نشده است.


قیمت رنو 5 توربو 3 رستومود احتمالا بسیار زیاد خواهد بود. زیرا سازنده‌اش در این باره گفته هیچ صرفه‌جویی نکردیم و ملاحظات مالی را کنار گذاشتیم تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم!

 

نظر دهید


در همین زمینه