شبکه‌های اجتماعی

کانسپت میشن آر، هیولای جدید پورشه برای پیست مسابقه
اتومبیل فارسی - کانسپت پورشه میشن آر

1000 اسب بخار قدرت و شتاب 2.5 ثانیه‌ای!

 

 

ماموریت پورشه برای برقی کردن مدل‌های خود با اولین خودروی مسابقه‌ای الکتریکی این برند بیش از پیش تقویت شده است. کانسپت میشن آر، چشم انداز پورشه برای خودروی مسابقه‌ای بدون آلایندگی در آینده است که در نمایشگاه اتومبیل مونیخ 2021 به نمایش گذاشته شده است.

 

هدف پورشه این است که این خودروی مسابقه‌ای الکتریکی بتواند از پس رقبای دارای موتورهای احتراق داخلی برآمده و عمل کردی خیره کننده به نمایش بگذارد. در همین راستا، مدل مفهومی میشن آر به موتورهای الکتریکی نسل جدیدی مجهز شده که توانایی تولید 1073 اسب بخار قدرت را دارند. 

میشن آر مفهومی با سیستم چهارچرخ محرک برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.5 ثانیه زمان نیاز دارد و بیشینه سرعت قابل دستیابی آن نیز 300 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. پورشه می‌گوید عملکرد این ابر خودروی مسابقه‌ای در پیست با  هیولای نام آشنای این خودروساز، یعنی Porsche 911 GT3 Cup  برابری خواهد کرد.

 

البته توان ذکر شده در بالا بیشینه و پیک قدرت میشن آر خواهد بود و موتورهای این اتومبیل الکتریکی می‌تواند به طور ثابت و پایدار 680 اسب بخار تولید کند. فناوری پیشرفته 900 ولت باعث می‌شود تا 75 درصد از ظرفیت باتری‌ها که با روغن خنک می‌شوند تنها در 15 دقیقه شارژ شده و آماده به کار باشد. 

 

در مورد بدنه، پورشه می‌گوید که از پلاستیک تقویت شده با الیاف طبیعی (NFRP) ساخته شده است و همین مواد را می‌توان تا حد زیادی در فضای داخلی نیز مشاهده کرد. همچنین از فیبر کربن برای تقویت و استحکام بیشتر کابین و شاسی استفاده شده است. کانسپت میشن آر، کمی کوتاهتر از 718 کایمن فعلی، دارای ارتفاع 1190 و البته طول و عرض به ترتیب 4326 و 1990 میلی‌متر است

 

در حال حاضر پورشه هیچ برنامه‌ای برای تولید این خودروی مفهومی خاص ندارد و این مدل مفهومی تنها ترسیمی از آینده خودروهای مسابقه‌ای از نگاه پورشه است.

 

نظر دهید