شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل خانواده - میتسوبیشی مینی دلیکا
کوچک اما کاربردی

 

نوامبر سال 2022، میتسوبیشی عکس‌های مینی دلیکا را منتشر اما هیچ اطلاعات فنی در خصوص این خودرو کوچک ارائه نکرد. حالا این خودرو به صورت رسمی در ژاپن معرفی شد و تمام اطلاعاتی مورد نیاز نیز در دسترس قرار دارد.


مینی دلیکا در کلاس Kei قرار می‌گیرد و از استایلی جعبه‌ای با در کشویی برقی بدون دخالت دست و برخی از المان‌های دلیکا D5 بهره می‌برد. طراحی این میکرو ون به واسطه جلوپنجره مشکی، سقف و ستون‌ها، رکاب‌ها و چراغ‌های LED نیم دایره که مانند لندروور دیفندر است تهاجمی به نظر می‌رسد. ابعاد میتسوبیشی مینی دلیکا مطابق استاندارد این کلاس در طول 3.395، عرض 1.475 و فاصله بین دو محور 2.495 میلیمتر اعلام شده اما فاصله از زمین آن نسبت به eK X افزایش پیدا کرده تا با چهره ماجراجو و محافظ‌های طرح آلومینیوم جلو و عقب آن همخوانی داشته باشد.


بسته به نوع تریم، مدل دیفرانسیل جلو روی رینگ‌های 14 و 15 اینچ با تایرهای 155/65 و 165/55 قرار می‌گیرند. مدل چهارچرخ محرک میتسوبیشی مینی دلیکا اما تنها با رینگ 15 اینچ و تایرهای 165/60 عرضه خواهد شد. نسخه AWD دلیکا از تنظیمات کمک فنر مخصوص به خود استفاده می‌کند. سبک‌ترین نمونه این خودرو تنها 970 کیلوگرم و سنگین‌ترین آن 1060 کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت مخزن سوخت آن نیز تنها 27 لیتر است.

 


پیشرانه میتسوبیشی مینی دلیکا از نوع 3 سیلندر 0.6 لیتر تنفس طبیعی است که 52 اسب‌بخار قدرت و 60 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه قدرتمندتر دلیکا مینی 64 اسب‌بخار قدرت و 100 نیوتن‌متر گشتاور دارد که توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


با اینکه میتسوبیشی مینی دلیکا کوچک به حساب می‌آید اما آپشن‌ها و کارایی خوبی دارد. این خودرو به کنترل چسبندگی، دستیار کمک در پایین آمدن از تپه، چراغ‌های LED جلو تطبیقی با نور بالا خودکار، کروز کنترل تطبیقی، کمک حفظ بین خطوط و حتی تشخیص علائم رانندگی مجهز شده است. روکش داخلی و محفظه بار ضد لک و ضد آب انتخاب شده‌اند.


دلیکا مینی با 12 رنگ بیرونی که نمی از آن به صورت دو رنگ هستند در بازار به فروش خواهند رسید. قیمت این خودرو در بازه 13.800 تا 17.000 دلار قرار دارد و بد نیست بدانید که در حال حاضر 9 هزار پیش خرید ثبت شده که 60 درصد آن مربوط به نسخه AWD و 80 درصد مربوط به تریم بالای این خودرو است.

 

نظر دهید


در همین زمینه