شبکه‌های اجتماعی

هیوندای سوناتا توربو در سئول رونمایی شد

هم زمان با نمایش سوناتا هیبرید جدید

زمانی که هیوندای تصاویر نسل جدید هیوندای سوناتا را اواخر سال 97 به نمایش گذاشت، از معرفی نسخه توربوشارژ این خودرو نیز خبر داد. اکنون این اتفاق رخ داده و هیوندای در نمایشگاه اتومبیل سئول 2019، سوناتا 1.6 لیتری توربو را به نمایش گذاشته است.
قلب تپنده این سدان اسپرت یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی است که قدرتی برابر با 180 اسب بخار تولید می‌کند. این نسخه از سوناتا به صورت استاندارد با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی عرضه می‌شود، اگرچه یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک نیز به صورت آپشن در دسترس مشتری‌ها خواهد بود.
هیوندای برای این که نسخه توربو از نمونه استاندارد قابل تشخیص باشد، تغییراتی را در چند المان ظاهری آن ایجاده کرده است که شامل شبکه بندی جدید جلوپنجره می‌شود که هیوندای به آن جواهر پارامتری می‌گوید. ورودی‌های هوای زیر چراغ‌های جلو که موجب کاهش ضریب درگ می‌شود. در نمای عقب نیز خروجی دوگانه اگزوز، سپر متمایز و یه اسپویلر کوچک، نسخه توربو را از نمونه استاندارد متمایز می‌کند.
هیوندای هنوز برای ارائه آمار بیشتر از ویژگی‌های سوناتا 1.6 توربو آماده نیست، اما به نظر می‌رسد نمایشگاه اتومبیل نیویورک که ماه آپریل برگزار می‌شود، محفلی است که هیوندای اقدام به انتشار این اطلاعات می‌کند.


هیوندای در نمایشگاه اتومبیل سئول در کنار نسخه توربو، سوناتا هیبرید جدید را نیز به نمایش گذاشته است. متاسفانه هیوندای هیچ گونه اطلاعاتی درباره ویژگی‌های فنی این نسخه نیز منتشر نکرده و تنها به این توضیح بسنده کرده است که با تجهیز این خودرو به سقف خورشیدی، سوناتا هیبرید می‌تواند انرژی لازم برای پیشمایش 1300 کیلومتر در یک سال را تامین کند. سوناتا هیبریدی جدید نیز در نمای ظاهری با نسخه استاندارد متفاوت است. جلوپنجره کوچک‌تر، سپر متفاوت و ورودی‌های هوای کم‌تر روی آن، از ویژگی‌های ظاهری بارز این خودرو به شمار می‌آید.

نظر دهید


در همین زمینه